Chefs (in), la guia imprescindible de restaurants de les Balears

Una publicació de referència per acostar-se a la millor gastronomia local dirigida als residents i als visitants

La plataforma Chefs (in), nascuda en plena crisi econòmica de fa més d’una dècada de l’empresa de màrqueting i comunicació Deacorde, acaba de llançar una guia de restaurants de les Illes Balears que aspira a ser un referent del sector i del públic que aprecia l’alta gastronomia i la cuina amb imaginació. Recull 34 referències de Mallorca, 8 de Menorca, 3 d’Eivissa i 4 cocteleries. Segurament tots ells suggeriments imprescindibles.

És una publicació que està al nivell de la selecció dels que ells mateixos denominen “millors xefs de Balears”. L’han presentada aquesta setmana i Balears Vadevi ha parlat amb l’equip que l’ha fet possible. Amb Deacorde, amb Transfer Class, l’empresa exclusiva de transports que col·labora amb Chefs In i amb la seva iniciativa més coneguda de Hidden Kitchen, i amb l’editorial.

L’esforç d’un equip de persones ha aconseguit treure a la llum un producte que vol tenir continuïtat/Deacorde

Les primeres preguntes són per Miguel Ángel Payeras, soci de Deacorde Agency i Chefs(in).

Vivim temps de canvis: el sector de la restauració passa l’angoixa de mantenir-se viu a pesar de la caiguda de l’activitat, total o parcial, durant mesos. Era el moment de treure aquesta guia?

Per què no? Justament aquesta guia és un mitjà de promoció de la bona gastronomia local dirigida als residents i als visitants. Mirant nou anys cap a enrere – quan va néixer Chefs(in) – i fullejant la guia comprovam com han canviat molts de restaurants, com han apostat per la qualitat i l’excel·lència i com s’han convertit en un motor econòmic per a l’economia local, en col·laboració amb diferents agents, des d’empreses com la nostra a institucions públiques i altres empreses privades. Això no ho podem perdre i, en temps complicats, manco encara.

Aquesta iniciativa surt a la llum  a l’inici de l’estiu, quan la gent cerca experiències noves, sobretot després d’un any llarg de contenció. Quines portes obriu a aquest públic desitjos de novetats?

Descobrir nous llocs on gaudir. Més de dues i més de tres persones amb les quals vàrem parlar el dia de la presentació de la guia ens varen dir: “Mira que conec restaurants! Idò veig que encara me falta per descobrir-ne la meitat dels que hi ha a la guia”. La guia els dona la seguretat de que van a als millors (el que no vol dir als més cars, per cert). A més, aporta un valor afegit i és que aquesta guia inclou 33 indicadors de cadascun dels 45 restaurants de Mallorca, Menorca i Eivissa que  hi formen part. Aquests indicadors donen informació sobre com és el restaurant (vistes, aparcament, terrassa, hort…); els serveis (mâitre, sumiller, sistema de reserves…); o l’oferta del restaurant (referències de vins, carta, menú degustació, etc). La valoració dels plats la deixarem, de moment, a cada comensal.

Quin pes té el vi en les recomanacions que feis? Quin paper juga en l’experiència gastronòmica?

En el llistat dels indicadors de cada restaurant veureu que s’indiquen les referències de vins blancs, negres i rosats. Només una dada: hi ha cinc restaurants que tenen més de 500 referències de vins que han de ser un imant per als amants del vi. Són els restaurants Andreu Genestra, Can Simoneta i Dins, a Mallorca, i Dalt Ulisses, a Ciutadella. També s’assenyala quins són els restaurants que compten amb la figura del sumiller, que hem de dir que són la gran majoria.

Com agència que sou, quina és la perspectiva que teniu del moment  actual de la gastronomia i de la restauració a Mallorca? Hi haurà un abans i un després…?

Un abans i un després de la pandèmia? Si et refereixes a la pandèmia, tots ens hem hagut d’adaptar. Els restaurants també i ha estat molt visible (take away, delivery…).  Però pensam que tot això no tendrà continuïtat. El que sí hem comprovat tots és que res és immutable.

No és la primera crisi que viviu a Chefs(in) i mai no defalliu. Hi ha projectes en cartera? Com orientau els objectius a curt i mig termini?

La guia és un projecte amb continuïtat. Ja ens hem posat data per presentar el número dos (4 d’abril de 2022). Farem feina per aconseguir-ho i poder oferir una guia millorada, elaborada a partir de mistery guest. La diferència amb altres guies seran els indicadors. D’altra banda, seguirem amb els esdeveniments que ens donen visibilitat i fan gaudir la gent, com els Hidden Kitchen. Però més enllà, estam amb projectes televisius, de formació… A Deacorde Agency som creatius i Chefs(in) ens dona molt de joc. Sempre amb criteris de qualitat, això sí.

Tot seguit passam la pilota a Jesús Cuartero, responsable de comunicació i màrqueting de Transfer Class.

Que aportau a l’experiència gastronòmica de Chefs(in) i per què?

Els moments més importants d’una experiència són el començament i el final, perquè queden fàcilment a la memòria. Les magnifiques experiències que Chefs(in) proposa encaixen perfectament amb la manera que tenim de fer feina a Transfer Class. Posam a disposició dels seus convidats la nostra flota de vehicles prèmium i aconseguim que els convidats arribin a taula i parteixin en acabar de la millor manera possible.

La col·laboració que establireu abans de l’inici de la pandèmia continua. Com vos heu adaptat als nous temps, al nou escenari que ens deixa la covid?

La nostra relació va començar amb els exclusius esdeveniments Hidden Kitchen by Chefs(in): un sopar o un dinar en un lloc que el comensal no coneix. Com deia abans, l’aventura comença en pujar-se al bus de Transfer Class que els durà al lloc escollit i secret. És un producte perfecte per fer tàndem amb Chefs(in). Els esdeveniments que hem fet durant la pandèmia (quan la normativa ho ha permès) sempre han seguit totes les normes de seguretat i higiene. Però això ja és marca de la casa.

Vinculau els vostres serveis a la demanda que pugui sorgir a ran de l’edició d’aquesta guia?

No entenem aquesta guia com una manera d’aconseguir clients, si no com un present per als nostres clients. En general, són visitants exigents, que cerquen qualitat i experiències diferents per viure, i sempre te demanen on poden dinar o sopar. A què quan vas de viatge a un lloc el gaudeixes més amb les recomanacions dels locals? Seria una cosa semblant. La gastronomia és un estímul i un valor afegit al seu viatge. Això és el que els oferim. A més, la guia reforça la col·laboració de Transfer Class i Chefs(in). Ha estat una evolució natural, resultat de les ganes de continuar nous projectes amb la gastronomia com a protagonista.

La sala del Palau de Congressos es va omplir al màxim de la seva capacitat autoritzada per la normativa sanitària/Deacorde

I finalment ens adressam a l’editora, Araceli Bosch, sòcia de Deacorde Agency i Chefs(in):

Una guia “de luxe”, amb una edició molt acurada, en un moment difícil. Quin és el missatge?

Què vol dir “de luxe”? Perquè pensam que la definició de luxe és subjectiva. Luxe no sempre vol dir el més car. L’edició d’aquesta guia no és la més cara. Hem cercat la qualitat en el disseny, que ha adaptat el dissenyador Igor Bevilacqua. Hem publicat amb Esment Impremta perquè volíem fer-ho amb criteris de responsabilitat social. Tot l’equip de Deacorde Agency ha fet feina en els continguts. La informació està en castellà i anglès per arribar a més públic. El vertader luxe és tenir l’oportunitat de tenir la guia entre les mans i temps per gaudir de les Balears a través dels restaurants que en formen part.

Paper, textures, colors, imatges i un “embolcall” sofisticat del producte…El llenguatge de tot plegat indica un objectiu, quin?

Aquesta pregunta es contesta, en part, amb la resposta anterior. A Deacorde Agency sempre hem apostat pel disseny. Ho vàrem fer just en el moment de crear la marca Chefs(in) i vàrem seguir-ho fent en el seu desenvolupament, de la mà dels dissenyadors Pablo Martin i Astrid Stavro, en aquell moment socis de l’agència Atlas. La qualitat s’aprecia en el disseny, en les fotografies, ens els texts, en la producció d’esdeveniments, en els nostres partners, com és el cas de Transfer Class… Aquest és el nostre segell d’identitat. Hem d’estar a l’alçada dels restaurants i les marques més top, i crec que ho estam aconseguint.

Nou comentari