Balears Vadevi
Mallorca Reacciona dona suport al consum de producte local per ajudar a esvair els excedents
Producte de Mallorca

!--akiadsense-->

«Si és de ca nostra, hi guanyam tots» és la campanya promocional que ha posat en marxa aquesta setmana el Consell de Mallorca per impulsar la compra de producte agroalimentari elaborat a l’illa, dins el pla “Mallorca Reacciona”, que té una dotació de 89 milions d’euros, 20 dels quals es destinen a mesures de suport i impuls de l’activitat econòmica a sectors com el turisme, la cultura, el producte local, comerç, autònoms i pimes. Entre les mesures concretes hi ha la creació de la marca «Producte de Mallorca» i el foment de la venda, la promoció i el desenvolupament del producte local.

Per això, s’utilitza una imatge gràfica amb fruites i hortalisses de temporada i, paral·lelament, s’està distribuint una falca de ràdio protagonitzada pel youtuber i ferm defensor del producte local, Miquel Montoro. «Quan aneu a comprar, a la botiga, al mercat, al súper o a plaça, pensau a triar producte de Mallorca», diu Montoro, «és més sa, fresc, gustós i sostenible».

En aquest cas, l’acció se centra en els productes frescos cultivats per la pagesia local i que ja estan disponibles per al consum, ja que són els que necessiten una sortida més immediata després de setmanes amb l’activitat econòmica d’hoteleria i restauració paralitzada a causa de la crisi de la COVID-19.

En aquest sentit, el conseller de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, Jaume Alzamora, ha mantingut reunions amb el sector de la pagesia des de l’inici de l’estat d’alarma i s’ha posat en contacte amb els representants de supermercats presents a l’illa per animar-los a adquirir i comercialitzar productes frescos elaborats a Mallorca. Aquests contactes han donat com a resultat l’inici de distribució de fruita i hortalissa mallorquina a dues grans superfícies: El Corte Inglés i Lidl.

“Ara, diu Alzamora, llançam una campanya a favor del producte agroalimentari perquè la nostra pagesia, ramaderia i els pescadors tenen ja els productes frescos a punt per vendre, i és necessari que la ciutadania mallorquina s’animi a consumir producte de Mallorca. Al final, els guanys són per a la mateixa societat mallorquina, ja que són les empreses d’aquí, els treballadors i treballadores d’aquí, els qui se’n beneficien. Evidentment, pensam més enllà, i el Consell seguirà amb altres accions que englobin més producte de Mallorca: el vi, l’oli, l’oliva, l’ensaïmada, la sobrassada, els teixits… Perquè sabem que també tenen excedents…”

Nou comentari

Comparteix