Els vins tiren de la inèrcia al consum de producte Km0 per fidelitzar-se
Imatge del vídeo d'agraïment dels productors locals

!--akiadsense-->

Els pagesos, els productors de fora vila en general, estan expectants. Ara que ja es veu el final de l’estat d’alarma i que s’espera una normalització, ni que sigui relativa, de tot plegat la qüestió és si es mantindran algunes dinàmiques per exemple en matèria de consum de producte local.

Per fidelitzar la gent, els tres consells insulars de Mallorca, Menorca i Formentera han llançat uns vídeos en els quals representants dels sectors productius es dirigeixen a la ciutadania per donar les gràcies a les persones que han consumit producte de proximitat durant els últims mesos, marcats pel confinament i les mesures de desescalada, per mor de la crisi sanitària. La iniciativa, sorgida arran de les reunions mantingudes durant l’estat d’alarma entre representants dels departaments d’economia i comerç dels consells, té doble finalitat: donar visibilitat al teixit productiu illenc que ha abastit la població durant les setmanes de confinament més dures i, alhora, fidelitzar les persones consumidores de producte local fent que se sentin valorades.

Per aconseguir-ho, s’ha donat veu a representants als productors i productores que agraeixen en primera persona a la ciutadania que adquireix els seus productes, ja siguin agroalimentaris, industrials o artesanals. A més, els vídeos mostren els espais de feina i els treballadors que hi ha al darrere dels productes de proximitat. Aquesta acció es complementa amb la tasca i les mesures plantejades des de cada consell per afavorir el producte propi i impulsar la reactivació econòmica dels territoris insulars. En el cas de Mallorca, entre els sectors representats hi ha els segells d’aliments de qualitat com les DO Binissalem i Pla i Llevant i Vi de la Terra Mallorca, alguns cellers a títol particular com Vinya Taujana i Biniagual, entre altres.

Nou comentari