Aquest passat 25 de maig, el cuiner i empresari català Carles Abellán va conversar -a l’espai d’entrevistes Unas hierbas con, que mensualment té lloc al Centre Cultural Ebussus d’Eivissa– amb la periodista Montse Monsalve sobre la seva trajectòria professional, arran de l’obertura a Formentera de charlie’s, el seu nou projecte amb el qual entra per primera vegada a l’oci nocturn.
Aquest establiment es troba ubicat al soterrani de Casanatalia, el restaurant que regenta Abellán amb la seva dona, de qui rep el nom, i que, segons va explicar el mateix xef, “es tracta d’un lloc on vull que la gent se senti com a casa, un restaurant el nom del qual s’escriu amb minúscules perquè no té cap mena de pretensió i on intento mantenir uns preus acords amb l’experiència que ofereixo, sense ser en absolut abusius”.

En un ambient distès, el xef va començar recordant els seus inicis a la gastronomia i va compartir amb el públic com, amb 21 anys i animat per la seva mare, es va matricular a l’acabada d’estrenar Escola d’Hostaleria de Barcelona -amb l’oposició del seu pare-, i també va detallar algunes divertides anècdotes del seu pas per la cuina d’El Bulli juntament amb el seu creador Ferran Adrià, qui va salvar-lo de la intenció d’abandonar la professió de cuiner a causa de l’escassa remuneració econòmica que en aquella època donava aquesta feina, i va acollir-lo dins de la seva família.
Al llarg de la seva vida professional, aquest polifacètic xef que compta amb dues estrelles Michelin, ha iniciat diferents projectes que l’han dut a expandir-se fins a Singapur. L’últim s’anomena Charlie’s i es troba a Formentera, una illa amb la qual el cuiner té una especial relació des de fa anys i a la que considera casa seva i el seu refugi, i on pot viure sense el ritme frenètic de la península.
Abellán va explicar com sempre havia desitjat muntar un bar musical clandestí, amb música dels 70 als 90 i que per fi ha pogut materialitzar aquest somni. El local compta amb karaoke privat i ell mateix s’encarrega més d’una vegada de posar la música. Un local on, en paraules del mateix xef, “el que passa a Charlie’s es queda a Charlie’s”.