El quarto és un bescuit tradicional de l’illa de Mallorca amb una massa tan esponjosa i suau que es desfà en la boca al primer mos, per això és perfecte per a acompanyar amb una xocolata a la tassa ben calenta. Segons marca la tradició, immediatament després de treure-ho del forn cal “espantar-lo” o tirar amb força el motlle al sòl (amb cura de no bolcar-lo), d’aquesta manera s’evita que el bescuit baixi o encongeixi.
Aquest bescuit no porta llevat i la proporció de farina és inferior a la de sucre, per la qual cosa es diferencia de qualsevol altra pa de pessic. També es pot fer amb farina en lloc de fècula, també hi ha qui utilitza maicena.

Ingredients:
- 5 ous
- 100 g de fècula de patata
- 120 g de sucre
Preparació:
La preparació d’aquest plat és relativament senzilla. El primer és separar les gemmes de les clares. Un cop les tenim és l’hora de batre les clares a punt de neu amb el sucre. Aquest pas es pot fer tant manual com a màquina amb una batedora. Quan la massa agafa la textura sedosa necessària, s’incorporen les gemmes i es bat tres segons. Un dels últims passos és afegir la fècula de patata tamisada i remoure amb cura amb una espàtula. Finalment, s’aboca la massa en un motlle greixat i s’enforna a forn preescalfat a 170 graus amb ventilador uns 20 o 25 minuts. El resultat final serà aquestes postres tan famoses de les Illes Balears que es poden menjar soles o acompanyades d’una bona xocolata desfeta.
