Menorca està preparant unes noves jornades gastronòmiques que neixen de l’Associació de Cafeteries, Bars i Restaurants de Menorca amb l’objectiu de fer valdre un esmorzar típicament menorquí. Sota el nom Berenar pagès, la iniciativa vol ser una experiència matutina que convidi tant a turistes com a residents a gaudir d’un àpat farcit de propostes de producte local. Entre els plats que s’hi serviran s’inclouen entrepans elaborats amb embotits tradicionals com la sobrassada, el camot o el botifarró negre i blanc, així com un tast del formatge Mahón-Menorca. A més, s’oferiran torrades amb tomàquet i oli de Menorca acompanyades de tapes típiques de matances i coques.
Les combinacions disponibles, tal com han comentat des de l’associació, prometen satisfer tots els paladars, ja que els amants del dolç també trobaran el seu lloc en aquesta nova iniciativa amb un assortit de crespells, pastissets i carquinyols, acompanyats de xocolata calenta i ensaïmada. “El que volem és crear sinergies amb la indústria agroalimentària de l’illa a partir d’aquests berenars gastronòmics amb sabor a Menorca” ha explicat Toni Sansaloni, president d’aquesta entitat que forma part de la Petita i Mitjana Empresa de Menorca.

Proposta oberta a tots els establiments interessats
La idea dels promotors és de moment portar-ho a terme durant tan sols un cap de setmana, entre el 29 de novembre i 1 de desembre, amb la idea d’intentar aglutinar el màxim d’establiments. “És una jornada que la volem afegir al calendari d’esdeveniments gastronòmics que la nostra Associació organitza fora de la temporada turística i que ja inclou altres cites consolidades“, descriu Sansaloni, que afegeix exemples com “les Jornades Gastronòmiques de Sa Perdiu, Menorca al Plat, Els dimecres és Dia de Brou o les jornades dedicades al peix de l’illa, entre d’altres”. El projecte busca el màxim d’audiència possible. De fet, el mateix president de l’entitat assegura que ho han anunciat “amb prou temps perquè s’hi pugui apuntar qui vulgui de tota l’illa”.
Berenar Pagès compta amb el suport de la Fundació Foment del Turisme de Menorca que busca no només ampliar l’oferta gastronòmica de l’illa, sinó també fomentar el consum de productes locals i promoure la cultura culinària menorquina. El 15 de novembre sabrem quants s’hi ha apuntat.