Balears Vadevi
Gabriel Pons Landino escollit Jove Xef Menorquí 2026

El jove cuiner menorquí Gabriel Pons Landino, format a l’Escola d’Hostaleria Hoffmann, s’ha proclamat guanyador del concurs Jove Xef Menorquí 2026, celebrat aquest dissabte a l’IES Maria Àngels Cardona de Ciutadella, en una jornada que va reunir més de cent assistents i va tornar a evidenciar el bon moment que viu el talent gastronòmic emergent de l’illa. Els quatre participants d’aquesta edició van haver d’elaborar una recepta emblemàtica del receptari tradicional menorquí com eren uns ous plens amb salsa d’ametlla. Un plat d’arrel popular que els concursants van reinterpretar amb creativitat i respecte pel producte local.

Pons Landino va imposar-se davant Carlos Arévalo, Berenice Rodríguez i Gisela Torrent, tots ells estudiants del Grau Mitjà de Cuina i Gastronomia de l’IES Maria Àngels Cardona. El jurat va destacar especialment la proposta de Pons Landino per la seva execució tècnica, l’equilibri de sabors i la presentació final. Gràcies a aquest guardó, el jove cuiner representarà Menorca al European Young Chef Award, que enguany tindrà lloc a Gozo, una oportunitat que li permetrà projectar la cuina menorquina en un escenari internacional i compartir experiències amb altres joves talents europeus. El nou representant recull el testimoni de Joan Taltavull, guanyador del concurs local de 2025 i tercer classificat al certamen europeu celebrat a Catalunya.

Gastronomia, salut i divulgació

A més del concurs, la jornada de dissabte va incloure dues activitats obertes al públic. D’una banda, la xerrada La salut també es cuina: hàbits que envolten el plat, a càrrec de Diego Linares, de Fem Fit Club, centrada en la relació entre alimentació i benestar. De l’altra, un taller infantil conduït per Tònia Pons, de Mi Mundo Cocinando, on els més petits van preparar cocas menorquines estil pizzeta, reforçant el vessant pedagògic i familiar de l’esdeveniment. El concurs Jove Xef Menorquí s’emmarca dins el projecte Menorca Regió Europea de la Gastronomia i està organitzat per la Fundació Foment del Turisme de Menorca, amb l’objectiu de preservar el receptari tradicional, fomentar l’ús del producte local i impulsar el talent jove com a garantia de futur per a la cuina menorquina.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa