El bacallà serà el protagonista de les primeres jornades gastronòmiques que la casa de menjars de Can Pota, té preparades per aquest mes de novembre. Quatre dies temàtics que giraran al voltant d’un dels peixos més tradicionals i versàtils de la cuina popular, un ingredient que ha experimentat una evolució sorprenent. Des d’un producte humil i popular, el bacallà ha esdevingut una delícia tractada per les mans més expertes i creatives de la gastronomia.
Per liderar aquest esdeveniment, Can Pota ha volgut comptar amb la presència d’un dels grans referents de la cuina guipuscoana, el xef Juan Mari Humada, propietari del llegendari Bar Hidalgo de Sant Sebastià, reconegut amb una estrella Michelin. La trajectòria de Humada en el món de la gastronomia és prou remarcable, ja que ha treballat al costat de grans mestres com Fernando Bárcena, cap de cuina del prestigiós Arzak, així com amb el conegut Ferran Adrià, de qui va aprendre durant els cursos impartits a El Bulli. La seva passió i talent el van portar a ser reconegut l’any 2012 per Diario Vasco amb el premi al Millor Bar de ‘Pintxos’.

Un menú exclusiu
Juan Mari Humada ha dissenyat un menú gastronòmic que tindrà diverses elaboracions tant fredes com calentes, pensades per fer lluir la versatilitat del producte amb l’objectiu de descobrir i gaudir les múltiples textures i sabors que en destil·len gràcies a diferents tècniques de preparació tant tradicionals com innovadores. Tot aquest treball estarà preparat per Humada en col·laboració amb l’equip de cuina de Can Pota. “El nostre objectiu no és només oferir una experiència culinària de gran qualitat, sinó també reivindicar el valor de la cuina tradicional, combinant-la amb la creativitat i l’experiència d’un xef reconegut” explica Juan José Pereira, propietari d’aquest establiment amb arrels asturianes, que fa una dècada va obrir les portes al centre de Maó i que s’ha fet un lloc entre els establiments d’anomenada de l’illa on se serveixen plats de cullera.