Balears Vadevi
Menorca impulsa cinc viatges de premsa gastronòmics 

La gastronomia és avui un dels actius més potents de la promoció turística de Menorca amb l’objectiu d’aconseguir allargar la temporada i desestacionalitzar l’Illa. L’aposta pels productes de proximitat i per una cuina arrelada al territori, s’ha convertit en una carta de presentació de primer ordre per a visitants i prescriptors d’arreu del món amb l’objectiu de continuar donant suport als restauradors i productors locals, tot reforçant la visibilitat exterior. En aquest sentit, la Fundació Foment del Turisme de Menorca, l’entitat que s’encarrega de conduir la promoció a l’Illa, ha organitzat per als mesos de setembre i octubre cinc viatges dirigits a periodistes i creadors de contingut gastronòmic. Es tracta d’una acció promocional que abasta mercats clau per a Menorca, i que van des del nacional al francès, l’austríac o l’alemany. 

Olaf Deharde obre el programa amb el mercat alemany

El primer d’aquests viatges va tenir lloc a principis de setembre amb la visita d’Olaf Deharde, un reconegut fotògraf, periodista i cuiner alemany. Durant diversos dies, Deharde va poder  enregistrar i documentar algunes de les singularitats de la gastronomia menorquina, compartint temps amb productors i cuiners de l’illa. La seva feina es traduirà en tres vídeos que es difondran a diferents canals i plataformes digitals, portant la imatge de la cuina menorquina al públic germànic. La setmana passada, coincidint amb la Fira Arrels, cinc periodistes gastronòmics de gran prestigi al nostre país com José Carlos Capel, Igor Cubillo, Julia Pérez, Mònica Ramírez i Andoni Sarriegi van formar part d’una expedició que durant cinc dies va estar recorrent l’illa amb un programa que els va permetre descobrir de prop tant la feina dels productors locals com l’oferta dels restauradors de l’illa. L’objectiu no era únicament mostrar la cuina i la seva tècnica, sinó també fer valdre la presentació, el servei i l’entorn en què es gaudeix l’experiència gastronòmica. En aquest sentit, van poder conèixer des de la feina d’una ceramista que elaborar vaixelles artesanes per a restaurants a una finca on s’elabora oli o es crien exemplars de vaca vermella menorquina

Periodistes i creadors de continguts coneixen de primera mà el producte local i la cuina menorquina convidats per la Fundació Foment del Turisme de Menorca / Cedida
Periodistes i creadors de continguts coneixen de primera mà el producte local i la cuina menorquina convidats per la Fundació Foment del Turisme de Menorca / Cedida

El poder de les xarxes

La FFTM també ha pensat en l’impacte de les xarxes socials. Per això, ha organitzat una estada  prevista per aquest mes d’octubre amb cinc dels noms més reconeguts en l’àmbit gastronòmic digital com són Verónica Zumalacárregui, Laura López, Koldo Royo, Patri Tena i Carlos Fernández. Entre tots sumen més de tres milions de seguidors a Instagram, una xifra que garanteix un abast massiu i immediat. El grup viurà en primera persona diferents rutes gastronòmiques dissenyades per fer valdre el producte local, amb visites a finques, cellers i establiments de restauració que exemplifiquen la diversitat i la qualitat de la cuina menorquina. El seu testimoni a xarxes socials permetrà arribar a un públic ampli i variat, especialment jove i altament connectat.

Periodistes francesos i austríacs

El mercat francès també comptarà amb una acció específica amb la visita de quatre periodistes gastronòmics procedents de diverses regions del país. La seva estada els permetrà no només descobrir les experiències culinàries de Menorca, sinó també complementar-les amb propostes culturals i de turisme actiu. Els seus articles i reportatges arribaran a un públic francòfon amb gran interès per la gastronomia i per les destinacions amb identitat pròpia. En el cas d’Àustria, l’acció consistirà en la visita d’un periodista d’un dels mitjans més importants del país, amb una audiència que supera els 500.000 lectors. La cobertura inclourà àmbits culturals, gastronòmics i de contacte amb la natura, i oferirà una imatge global de Menorca com a destinació que combina paisatge, patrimoni i cuina.

Olaf pescant raons / Cedida

Una aposta estratègica

Aquest conjunt de viatges de premsa confirma l’estratègia de la Fundació Foment del Turisme de Menorca d’apostar per la gastronomia com un dels eixos fonamentals de promoció. Els periodistes i creadors convidats esdevenen ambaixadors privilegiats, capaços de transmetre experiències autèntiques i de qualitat a milers de lectors, espectadors i seguidors. En paraules de la directora de la FFTM, Begoña Mercadal “Menorca és un territori que viu de cara al producte i a la cuina com a forma d’expressió cultural. Oferir aquesta vivència a prescriptors de diferents mercats ens permet fer arribar la nostra singularitat a nous públics i consolidar la imatge de Menorca com a destinació gastronòmica de primer nivell”. 

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa