Aquesta recepta de frita eivissenca de porc és un plat típic de l’illa, molt fàcil de preparar i amb un resultat exquisit. Encara que sigui més apropiat per al fred hivern, el podem preparar durant tot l’any, ja que és un d’aquests plats que reescalfat conserva els sabors originals i queda igual de bo. La frita de porc també es coneix com a frita de matances, perquè era un dels plats que tradicionalment es preparava el dia de les matances amb bocins del mateix porc sacrificat.

En el cas que hi hagi certa part de la taula que li agradi el fetge, també se li pot afegir trossejat, encara que és prescindible si sembla que el gust és massa fort. En concret, per aquells que no tenen el paladar tan acostumat és millor que si s’utilitza es trossegi menut. Ara bé, és gairebé obligatori acompanyar aquesta recepta amb una bona llesca de pa pagès i una copa de vi negre.

Imatge del plat de la frita eivissenca de porc, un menjar més que típic de l'illa / M.J.A.
Imatge del plat de la frita eivissenca de porc, un menjar més que típic de l’illa / M.J.A.

Ingredients:

  • Magre de porc trossejat
  • Costelles de porc trossejades
  • Fetge de porc trossejat
  • Pebrots verds trossejats
  • Patates pelades i tallades al llarg i més aviat gruixudes
  • Rovellons (a Eivissa s’anomenen pebrassos) nets i trossejats
  • Alls sencers xafats
  • Oli d’oliva
  • Sal
  • Pebre negre molt

Preparació:

El primer pas de tots és començar pel fregit. D’aquesta manera, es van posant a la paella separadament els ingredients en abundant oli d’oliva. En concret, s’hi inclouen les patates amb els alls i els pebrots i, una vegada fets, es van passant a una paella més gran. Una de les claus per aconseguir potenciar tots els sabors és salar cada vegada que els ingredients es traslladen d’una paella a una altra. Finalment, s’escalfa tot junt sobre el foc per unir-ho.

Més notícies
Benito Torres i Santiago Herrera, guanyadors del campionat amb Koldo Royo, president d'Ascaib, i la consellera Pilar Amate/ASCAIB
Benito Torres, de Can Simoneta, s’enduu el Campionat de Cuina Vegana 2024
La seva proposta, un taco verd, de bolets de temporada, i una flor de blat de moro amb taronja i oli d'oliva, va ser la guanyadora de la competició.
Imatge de la tapa del bar Can Verdal / Cedida
61 establiments mallorquins participen en l’edició de “De tapes amb Rosa Blanca”
Els restaurants i bars ofereixen als assistents una tapa de creació pròpia amb una cervesa Rosa Blanca per un total de 4,50 euros del 7 al 17 de novembre
El Casal Balaguer va ser l'escenari de la presentació de la 9a edició del Raïm Wine Fest que serà dissabte al Parc de la Mar de Palma/VTM
39 cellers i més de 100 referències de vi al Raïm Wine Fest de Palma
Dissabte 16, al Parc de la Mar, hi haurà també un cartell musical de luxe i les creacions de tres parelles úniques de sommeliers i cuiners
Oliva crua, com agrada a l'autor de la recepta, 'envidriada'/RJO
És temps de preparar olives
Senceres o trencades, cada família té la seva recepta i aquesta és de Rafel Juan Orell

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa