El president de la DO Pla i Llevant, Antoni Bennássar entrevistat pel diari Bild
El president de la DO Pla i Llevant, Antoni Bennássar entrevistat pel diari Bild

!--akiadsense-->

Ara que sembla que el més dur de la pandèmia ens deixa i que tot va tornant a poc a poc a la normalitat, tot i que normalitat relativa, des de fora tornen a mirar a Mallorca. A Alemanya, el primer mercat exterior dels vins mallorquins, es demanen com ha afectat el confinament i la desescalada a la producció, quines són les perspectives de l’anyada. El diari Bild, de Berlín, un dels més populars i amb més tirada del país, s’ha interessat per aquestes qüestions i el seu corresponsal a Mallorca, el periodista Aresou Leisdorff, ha fet una entrevista al president del Consell Regulador de la DO Pla i Llevant i Vi de la Terra Mallorca, Antoni Bennàssar.

En primer lloc les preguntes anaren orientades a la situació del mercat. Bennàssar va explicar com la baixada de les vendes, amb el tancament de l’activitat econòmica, comercial, va obligar a fer un esforç d’imaginació al sector i com va sorgir l’alternativa del servei a domicili que, si bés no ha aconseguit igualar el volum de vendes anterior, sí és cert que ha permès alenar els cellers i, sobre tot, mantenir viva la imatge del vi de Mallorca a les xarxes socials i a les llars amb el resultat de les campanyes a favor del consum de producte local. Ara, va dir el president de Pla i Llevant, tot és pendent de la retornada del turisme i de la recuperació de l’activitat hostalera, als establiments d’allotjament i als restaurants.

La situació a nivell global no convida a confiar-se i el perill d’un rebrot de la malaltia persisteix. Ho saben bé aquests dies a Alemanya. Per això, el periodista s’interessà per les mesures que s’aplicarien en cas que això passàs a Mallorca. Antoni Bennàssar es va mostrar confiat que l’experiència adquirida aquests darrers mesos serviria, si arribava el cas, per aplicar de forma immediata tots els protocols ja coneguts. Avantatges de l’experiència.

De la producció total de vi de Mallorca, només el 15% es dedica a l’exportació, però quasi el 95% del vi exportat a l’estranger viatja a Alemanya. És més, del 85% de les vendes que es fan a casa nostra, el 75% es produeix a la restauració i les botigues especialitzades. Només el 25% es ven directament al celler. D’aquest percentatge, el 80% són compres realitzades per estranger, bé siguin resident o turistes.

Nou comentari