Balears Vadevi
Homes i dones consumeixen vi per igual a Mallorca i no es decanten pel preu
Copa de vi blanc i de vi negre

!--akiadsense-->

Una enquesta feta per la DO Pla i Llevant i Vi de la Terra de Mallorca mostra el perfil del consumidor de vi a l’illa. Tot i que la mostra d’enquestat no és molt àmplia i està feta entre gent que s’ha interessat per aquest món, les conclusions són encoratjadores pel que fa al consum de vi a Mallorca.

El retrat que mostra aquesta enquesta del consumidor tipus és que el vi agrada per igual a homes i dones que no passen setmana sense beure vi i que ho fan preferiblement a casa, però també a restaurants. El factor determinant a l’hora de decidir-se per la compra d’un vi és el tipus: blanc, rosat, negre o escumós. Beu majoritàriament vi de Mallorca encara que li agrada tastar els d’altres regions i el troba bo o molt bo i d’una qualitat similar als produïts en altres indrets. El troba car encara que no el fa tornar enrere a l’hora de comprar. I, per acabar, pensa que els cursos d’inici al tast són una bona manera de difondre la cultura del vi.

Durant el primer semestre d’aquest any, organitzats per la DOP Pla i Llevant i Vi de la Terra Mallorca, s’han realitzat una sèrie de cursos d’inici al tast de vi en diversos indrets: Santanyí, Pollença, Felanitx, Bunyola, Palma, Santa Maria i Vilafranca. Hi han participat unes 300 persones. Es va demanar als assistents que contestessin una enquesta d’opinió sobre el consum que fan de vi, sobre la qualitat del vi de Mallorca i, finalment, sobre la utilitat que poden tenir els cursos d’inici al tast per a millorar el coneixement sobre el vi i induir a un augment del consum ben informat.

En total han contestat l’enquesta 230 persones amb igualtat de dones i homes. Les respostes s’han recollit tant presencialment després del tast com via online a través de la web del Pla i Llevant. En total 149 enquestes han estat contestades online i la resta s’han contestat en paper a l’acabar els cursos. El primer grup de preguntes anaven sobre el consum que es fa del vi de Mallorca. Els enquestats responen que consumeixen vi cada dia, un 35%. Un 43% manifesta que ho fa 2 o 3 vegades a la setmana. Un 11% ho sol consumir just els caps de setmana i esporàdicament, un 10%. El lloc de preferència en el consum de vi és a les cases particulars, un 66%, mentre que un 20% s’inclina per fer-ho a restaurants i la resta a qualsevol lloc.

Preguntats sobre quin és el factor més important que els fa triar un vi o un altre hi ha disparitat a les respostes, encara que un 38% manifesta triar pel tipus de vi: blanc, rosat o negre, un 26% diu que és important per ells la zona de producció; segueixen les recomanacions d’amics, 16%; un 9% escull vins ecològics i un 2% biodinàmics. És destacable que el preu del vi no és un factor decisiu a l’hora de la compra, just un 8% el senyala com el factor més important.

Inquirits sobre en quines ocasions compren vi, sembla que no es necessita cap fet especial, un 55% a casa o en anar a un restaurant, mentre que un 19% el compra per celebracions i un 7% per fer obsequis. Finalment, sobre si consumeixen vi de Mallorca respecte del fet a altres regions, un 55% manifesten que sempre o quasi sempre consumeixen vi de Mallorca; un 42% consumeix de per tot i un 3,5% no consumeix quasi mai vi mallorquí.

Inici al tast DO PLa i Llevant i Vi de la Terra de Mallorca
Curs d’inici al tast DO PLa i Llevant i Vi de la Terra de Mallorca

!--akiadsense-->

En el bloc dedicat a la qualitat del vi els enquestats pensen que els raïms i el vi de Mallorca és bo o molt bo en un 99% de les respostes. Quan als enquestats se’ls hi demana que comparin la qualitat del vi de Mallorca amb la del vi fet a altres indrets, un 45% pensa que és millor i un 55% pensa que té una qualitat similar. Sobre el preu del vi un 60% pensa que és car o molt car, un 38% pensa que és similar i un 2% el troba barat. Convé enfrontar aquesta dada amb la de quin factor és important al comparar vi i just el 8% manifesten que és el preu.

El darrer bloc estava destinat a conèixer l’opinió que tenien els enquestat sobre el curs d’inici al tast que havien realitzat, sobre el seu grau de satisfacció del mateix, la seva utilitat i la influència que podia tenir en la compra de vi. Els enquestats manifesten que el grau de satisfacció i utilitat del curs és alt o molt alt el 85%, un valor mig, 13% i baix el 4%. Al ser preguntats sobre si el curs tendria influència en les seves compres de vi un 70% contesten afirmativament, un 18% diuen que no en tendrà massa i un 12% poc o gens.

Nou comentari

Comparteix