La riquesa gastronòmica de les Illes Balears tindrà un lloc molt destacat en la pròxima edició del Salón Gourmets, que se celebra del 22 al 25 d’abril a Madrid. La Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Natural, a través de la Direcció General de Qualitat Agroalimentària i Producte Local, ha organitzat tot un ampli programa d’activitats amb el lema Quatre illes per assaborir. S’hi presentaran diversos productes de qualitat diferenciada amb les varietats locals i les races autòctones, i els seus productes agroalimentaris, com a eix vertebrador.
En paraules del conseller Joan Simonet, “un dels eixos fonamentals de la legislatura és reforçar la visibilitat i la promoció del producte agroalimentari de les Balears. Per això, és molt important ser present a fires com aquesta perquè els assistents puguin conèixer de primera mà l’enorme varietat i la qualitat dels productes que ofereix el nostre sector primari”.
Una jornada dedicada a les Balears
En aquest sentit, dimecres, dia 24 d’abril, les Illes Balears celebraran el seu dia al Salón Gourmets, al pavelló 3 del recinte firal IFEMA; serà una jornada en què es duran a terme degustacions, mostres de cuina en directe, tasts dirigits i demostracions de productes.
La cita començarà a les 10.30 h amb una presentació del conseller Simonet i, a continuació, Carme Garau Taberner, de l’Institut de Recerca Agrària i Pesquera de les Illes Balears (IRFAP), pronunciarà la conferència Recuperació de les varietats locals i races autòctones de les Illes Balears para una experiència gastronòmica única.
Entre els productes agroalimentaris que protagonitzaran les degustacions i tasts hi ha la tomàtiga de ramellet, amb Agromallorca; el porc negre mallorquí, gràcies a Can Company; l’IGP Ametlla de Mallorca, amb una recepta del llibre Unes illes d’arrossos, editat per la Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Natural; la garrova de Mallorca; la sal de Flor de Sal des Trenc; la DOP Oli de Mallorca i la DOP Oliva de Mallorca; vins de la DO Binissalem, i la DOP Formatge Mahón-Menorca.

Quatre Illes per assaborir, un lema que ho diu tot
Aquest és el lema que identifica les mostres de producte de les Illes Balears que organitza la conselleria d’Agricultura els darrers anys. Un espai on té cabuda la representació dels productes amb marca de qualitat bé sigui oli, vi, sal, formatge, sobrassada o ametlla, aquest cas. Així, i per completar l’exposició es faran també distints showcookings amb l’objectiu de poder oferir un tast d’aquests productes als visitants.
Entre els cuiners i professionals convidats hi trobam Claudio Lemos, que acompanyarà la tomàtiga de ramellet, Javier Irazusta i el xarcuter Xesc Reina, amb la sobrassada de Can Company, la xef Zahira Font que farà una de les receptes recollida en el llibre Unes illes d’arrossos, editat per la Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Natural (arròs bombeta amb salmorreta d’ametlla de Mallorca, crispetes de colflori i allioli d’all rostit) i que allà serà elaborada pels alumnes del grau superior de Direcció de Cuina de l’IES Puig de Sa Font (Mallorca), acompanyats pel seu professor de cuina Mateu Nicolau Carrió.
També hi serà Joana Verger amb una degustació de productes elaborats amb garrova mallorquina (untable de garrova, barretes i batuts proteics) i altres tastos en els quals seran protagonistes l’oli amb DO de Mallorca, el vi de la DO Binissalem, el Formatge de Maó-Menorca i la flor de sal des Trenc.