!--akiadsense-->
La verema sempre és una festa pel món del vi que tot i estar associada a la feina dura de la collita del raïm és també un moment d’efervescència, de veure el fruit d’un any de dedicació.

!--akiadsense-->
Enguany la comarca de la DO Binissalem té un sentiment agre-dolç envers aquesta verema, la que fa 31 de la seva ja llarga historia: És una any de creixement en nombre de cellers i d’hectàrees. “L’any 1990, tenia lloc la primera verema de la DO Binissalem amb 3 cellers, 79 viticultors i 300 hectàrees de vinya. Al 2020, quan es compleixen 30 anys i 31 veremes, la DO Binissalem creix en nombre de cellers inscrits, actualment 14, amb un total de 600 hectàrees de vinya inscrites i 110 viticultors. Per aquesta campanya s’incorporen dos cellers nous, el Microceller Soca-Rel al terme municipal de Consell i el celler Santa Catarina Vinos de Mallorca, a Sencelles, amb la intenció d’etiquetar els seus vins amb la marca “DO Binissalem”, que es sumen als 11 cellers que fan ús de marca”, informen des del Consell Regulador.
Però no tot han estat bones notícies aquest 2020 i en paral·lel a aquest creixement de la familia, ha estat un any complicat ple de mal de caps: Molts són els esdeveniments que s’han anul·lat per la Covid-19, Wine Days, Festa de Vermar, entre d’altres, però la verema no es suspèn!
“És una campanya atípica, marcada per les circumstàncies, on alguns viticultors s’han acollit a les ajudes a la verema en verd i alguns cellers a l’emmagatzematge de vi,”. Ara, amb la collita en marxa comença la cursa. Sembla que els primers la Bodega Biniagual amb la varietat Moscatell, seguida dels cellers Can Verdura Viticultors i Vins Nadal que han començat amb la varietat Chardonnay. Aquestes són les varietats de raïm primerenques en les que s’inicia la campanya. En les properes setmanes, la verema continuarà amb la resta de varietats foranes i amb les autòctones Manto negro, Callet, Moll, Gargollassa i Giró ros, varietats que a pesar de les dificultats amb les que s’afronta aquesta campanya, han estat treballades amb l’objectiu d’obtenir la màxima qualitat i expressió en el raïm”
Enguany, la verema s’ha avançat una setmana, respecte al 2019. “Amb les condicions de l’hivern i d’una primavera càlida, es preveia una verema amb un mínim de 15 dies d’avançament, respecte a les dates normals. Així i tot, el mes de juny va esser bastant fresc i humit, provocant un alentiment de la velocitat de creixement, fent que la campanya a la comarca, finalment, només s’avancés una setmana.”
“Les pluges de maig i juny varen provocar, en algunes zones, l’aparició de focus de míldiu, un fong que afecta principalment a les fulles però que, en època de floració i quallat de la flor pot afectar, de manera important al raïm. Així i tot, aquest fet ha estat controlat pels viticultors que, atents sempre del temps, van aplicant els tractaments preventius necessaris. I com ja és habitual, aquesta campanya no s’ha lliurat de dies de calor extrema, fins ara una primera onada a finals de juny i una segona a finals de juliol, fet que també ha influït en la data d’inici de la verema”.

!--akiadsense-->
Enguany, es preveu una menor producció de raïm i per tant un menor volum d’elaboració de vi, fet que ajudarà a reduir les existències als cellers, enguany, més elevades que altres campanyes degut als efectes de la Covid-19 sobre la comercialització, que encara que s’ha activat lleugerament al juliol i l’agost, queda molt lluny de les dades normals de venda de vi, principalment, en el sector de l’hoteleria i la restauració.