La DO Pla i Llevant ha decidit optar per una nova estratègia per donar a coneixer els seus vins en el món. Actes molt selectius que apunten directament als entesos i al públic interessat. Una quarantena de persones entre els quals distribuïdors de vins, restauradors i comunicadors de Bèlgica i també dels Països Baixos, han tengut ocasió de tastar els vins de la denominació d’origen, de manera individual. La jornada ha tengut lloc a Brusel·les en un acte de promoció organitzat pel Consell Regulador amb combinació amb Argosbenelux, empresa espanyola radicada a aquell país. Ha consistit amb un tast i també un dinar en el restaurant L’Augerge de Boondael en el que el sommelier Marc Vanhellemont ha fet un maridatge entre un menú preparat pel restaurant i els vins Del Pla i Llevant. Els cellers que hi han participat són: Pere Seda, Miquel Gelabert, Es Fangar, Can Coleto, Miquel Oliver, Butxet, Vi Rei i Bordoy.

Explorant una altra manera de fer el marketing
El resultat ha complagut els membres de la delegació mallorquina, que han tornat satisfets i amb ganes de repetir. “Ha anat bastant bé, ha recongut el vicepresident del Cosell Regulador, Miquel Gelabert, tot i que encara no sabem si hi hagut negoci”. “Però està clar que ens pogut donar a coneixer i jo crec, ha afirmat contundent que això és el futur del marketing del vi, per què les grans fires van a menys”. Gelabert afegeix “la gent no té temps a les fires, són massa grans” i destaca que “tots els que han vengut arribaven predisposats a tastar els vins i saben elque hi haurà”, rematava satisfet el vicepresident de la DO Pla i Llevant.

Pilar Oliver, enòloga i propietària del celler Miquel Oliver ha mostrat la seva satisfacció per la mostra. Destaca l’interès manifestat per un grup d’importadors per dur els vins d’aquest celler a aquells països. Alexandra Simon, del celler Es Fangar, valora molt positivament l’experiència. Es fixa especialment en l’interès demostrat pels importadors i sommeliers que hi anaren a la trobada per les varietats locals de vins i ressalta la conveniència d’aquestes presentacions conjuntes de diversos cellers de la denominació d’origen. En un sentit similar s’han expressat Tòfol Reus (Pere Seda), Carmina Sender (Bordoy) I Miquel Jaume (Can Coleto).

Un bon vi i un bon formatge
El formatge amb DO Mahón-Menorca ha participat en aquesta trobada fent bona la dita que un bon vi acompanya un bon formatge. I l’experiència ha estat valorada positivament des del Consell Regulador. Piedad López, gerent de la Denominació d’Origen, afirma que ha trobat molt interessant la iniciativa de la DOP Pla i Llevant, de realitzar una presentacio conjunta a Brussel.les, per professionals de Bélgica i d’Holanda. “Ja tenim experiencia en colaborar, per exemple durant la presentacio dels primers vins de cada any a Mallorca, o participar a fires com Madrid Fusión, i sabem que són productes que mariden molt bé i fan que els convidats gaudeixin més, si troben ambdos simultaniament”.
“Es la primera experiencia conjunta a un pais extranger i ha estat molt satisfactori donar a coneixer producte de Mallorca i Menorca, una bona representació de les Illes.
S’ha donat la circunstancia de que Bélgica i Holanda, són paisos als quals tenim un interès mutu a donar-nos a coneixer i en el cas del formatge, que ja hi està present, incrementar la presència, com a part de l’estrategia d’impulsar l’exportació, cada vegada a més països i incrementar la presència als que ja hem començat a estar. La valoració és molt positiva i esperem que doni resultats”, conclou.