Balears Vadevi
La Festa del Callet s’acomiada amb un taller sobre la relació qualitat/preu dels vins
xxx
El grup amb organitzadors, tècnics i assistents en acabar el taller

!--akiadsense-->

Dins el conjunt de tallers de tast que organitzen la DOP Pla i Llevant i Vi de la Terra Mallorca enguany se’n ha estrenat una nova modalitat. Es tracta de que els assistents comparin les característiques organolèptiques i de preu de vins elaborats a la Península i a Mallorca i comprovar si és possible distingir els vins fets en un o altre lloc. El primer dia es va dedicar a vins blancs i el segon a negres.

L’han qualificada d’interessant i divertida. Se destaca el bon nivell de l’activitat, dels conductors de cada un dels tasts (Pere Crespí, Andreu Oliver i Miquel Oliver), i la idoneïtat dels vins escollits. Fins i tot els més entesos reconeixen que varen coneixer coses que ignoraven. Un objectiu aconseguit, idò!

xxx
El nivell de concentració dels participants mostra l’interès que ha suscitat aquesta activitat

!--akiadsense-->

Els assistents se’ls hi va presentar de manera anònima un conjunt de sis vins dels que únicament sabien que n’hi havia fets a Mallorca i altres a fora, però no en coneixien el nombre de cada. L’ordre en que es presentaven els vins s’havia establert a l’atzar. S’havia de contestar un qüestionari que demanava pel color: s’havien d’ordenar per color, per intensitat d’aroma i per intensitat de gust. També es demanava que manifestessin quin era el que preferien de color, aroma i sabor i que diguessin quins consideraven que s’havien fet a Mallorca i quins a fora. Finalment, se’ls informava dels preus que tenien les botelles de vi en el mercat i se’ls demanava que posessin preu a cada botella.

El vins blancs de la Península estaven elaborats a partir de verdejo i de godello. Els mallorquins eren fets de prensal, moscatell i chardonnay. Respecte dels negres, els peninsulars eren fets de tempranillo i graciano. Els mallorquins fets de callet, manto negro i completats amb cabernet sauvignon, merlot i syrah.

Els participants es varen adonar de les dificultats de respondre a les preguntes proposades, si bé varen demostrar excel·lents coneixements sobre les característiques dels vins que tastaven de manera completament anònima, com s’ha dit. Respecte de colors, aromes i sabors no hi va haver major problemes pels tastadors. Pràcticament coincidiren amb les seves respostes.

xxx
Es comparaven vins fets a Mallorca i a la Península

!--akiadsense-->

Un aspecte que es va voler investigar expressament fou la qüestió del preu dels vins dels que sabem que hi ha una afirmació que corre pel món en el sentit de que els mallorquins són més cars. Aquesta afirmació en aquest curs es va desmentir. Els assistents varen ordenar els preus d’acord amb els que tenen posats en les botigues de vi i va coincidir la relació preu/qualitat entre els d’aquí i els de fora. A més varen valorar els vins mallorquins un 10% per sobre del valor que tenen en el mercat. Esperem que aquesta experiència es pugui repetir en altres indrets per confirmar els resultats i per tornar posar unes hores ben divertides en torn a un tast presentat com un joc que va exigir la participació activa dels assistents.

Amb aquestes jornades del taller es clou l’agenda de la Festa del Callet d’enguany. Hi ha hagut jornades de tasts ràpids, ponències, concursos de preparacio de cupatges i finalment aquest taller per establir la relació qualitat/preus del vi.

Davant la bona acollida ens atrevim a demanar als organitzadors que l’any que ve en preparin una altra. Enhorabona i endavant…

xxx
Els vins seleccionats pel taller, d’aqui i d’allà !--akiadsense-->

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa