Aquesta setmana ha tengut lloc la visita a Mallorca dels integrants de la Spain Tourism Summit, que organitza Turespaña, en col·laboració amb el Consell de Mallorca i l’AETIB. Durant tres dies, un total de 75 agents de viatges i operadors turístics nord-americans i canadencs s’han trobat a l’illa per interactuar amb 73 interlocutors del sector turístic espanyol, representants tant d’empreses com de destinacions d’Espanya. La selecció de participants l’han feta els equips de les conselleries de turisme de Turespaña a Nova York, Los Angeles, Chicago, Miami i Toronto.
Turisme de Mallorca ha participat en els diferents tallers organitzats durant els tres dies i, a més, ha organitzat un programa social paral·lel perquè els 75 agents puguin conèixer Mallorca i alguns dels indrets que fan de l’illa un lloc únic. L’objectiu és que aquests interlocutors tenguin informació de primera mà sobre els diferents productes que ofereix Mallorca, com l’actiu i esportiu, el cultural o el gastronòmic.

El ‘turisme experiencial’, un segment a promoure
Els agents han combinat jornades entre professionals amb visites culturals a Palma i a diferents pobles on han pogut coneixer establiments turístics, restaurants o vinyes a diferents zones de l’illa, entre altres propostes amb la intenció que siguin el més experiencials possibles.
En aquest marc, el programa incloia visites a finques i cellers. Així, es desplaçaren fins Porreres on pogueren coneixer d’aprop el celler Mesquida Mora, situat en el Pla de Mallorca. Bàrbara Mesquida va atendre els visitants i els va donar els detalls de la producció de vi que es fa a la vinya i al celler. També visitaren Son Puig, a Puigpunyent, a la Serra de Tramuntana. Un paratge molt diferent on també és fa vinya des d’avuir. Isabel Alabern els va explicar com són els vins que es fan a Son Puig, amb característiques molt distintes per la seva ubicació

Estratègia d’obertura de mercat
Aquesta acció forma part de l’estratègia que du a terme el Consell de Mallorca per impactar en aquests mercats i que l’equip de Promoció de Mallorca desenvolupa des de 2018. Aquell any es varen fer les primeres accions per promocionar l’illa com a destinació els 365 dies de l’any a Nord-Amèrica. Arran de la posada en marxa d’un vol directe des de Nova York a Palma de la companyia United Airlines el juny de l’any passat, es varen reforçar les accions amb tres seminaris web en els quals varen participar més de 2.000 interlocutors. També es va participar en el taller organitzat per Turespaña a Miami amb una nombrosa representació de la indústria turística de Mallorca i s’han fet diversos viatges de familiarització i de premsa amb agents, operadors turístics i mitjans de comunicació americans.
Els punts clau que es transmeten en aquestes accions són, d’una banda, mostrar que Mallorca és una destinació excel·lent els 365 dies de l’any i, de l’altra, destacar la indústria i l’artesania pròpies de la cultura mallorquina i el patrimoni natural: la serra de Tramuntana, Mallorca des de la mar, l’interior, Palma i els pobles mallorquins, mercats tradicionals, centres culturals, esportius i productes tradicionals.