Balears Vadevi
“Els nostres vins són els teus vins, tasta Mallorca!“
xxx

!--akiadsense-->

El sector vitivinícola de Mallorca, representat pels Consells Reguladors de la Indicació Geogràfica Protegida Mallorca, la Denominació d’Origen Protegida Pla i Llevant i la Denominació d’Origen Protegida Binissalem han iniciat una nova etapa d’estreta col·laboració tota vegada que s’ha comprovat que en temps de dificultats, més que mai la unió fa la força. Per això han decidit “sumar esforços i treballar, conjunta i intensament, en accions de comunicació i promoció dels vins mallorquins”.

En un comunicat conjunt expliquen que la incertesa que genera la crisi conseqüència de la pandèmia de la Covid-19 en relació al futur de l’economia en general i del món del vi, en particular, els fa veure amb gran preocupació l’arribada d’un estiu sense turistes i una caiguda del consum que s’arrossegui tot l’any. Per això, diuen, “el sector ha reaccionat de la forma més intel·ligent, sumant esforços, compartint idees i executant accions.”

L’anàlisi feta pels responsables de les organitzacions esmentades passa pel reconeixement que “el sector del vi de Mallorca, depèn, principalment, del consum als hotels i restaurants, especialment, durant la temporada mitja i alta”. Veuen amb optimisme el fet que “el consumidor local, cada vegada aprecia més els vins de proximitat, km 0, singulars i elaborats amb varietats locals, però -matisen- encara queda recorregut per conquistar-lo. Per això -afegeixen- és necessari augmentar la quota de mercat dels vins mallorquins, actualment situada al voltant del 17%”.

Representants de les tres entitats, de les dues Denominacions d’Origen i de la Indicació Geogràfica, han demanat ajuda a les administracions públiques però també han posat de la seva part engegant una campanya de promoció conjunta. El missatge va dirigit al consumidor local que, durant aquesta crisi, s’ha mostrat molt receptiu i s’ha solidaritzat amb els productors locals.

El sector vol transmetre la necessitat de fer costat als productors locals. Recorden que “al cap davant dels cellers, no hi ha grans empreses, si no explotacions agràries, familiars i amb produccions petites. Produccions que només poden competir amb vins d’altres llocs amb aquests valors: singularitat, sostenibilitat i qualitat”.

El sector ha posat en marxa dues accions, una campanya de ràdio a nivell local fins a final d’abril i, una campanya digital, en espera que des de l’administració puguin activar campanyes de promoció pel sector del vi i d’altres productes, a més llarg termini.

L’objectiu principal del sector és sensibilitzar als consumidors, transmetent un missatge clau: “Els vins km 0, elaborats amb raïm de varietats autòctones, que formen part de la nostra història, que expressen una terra i un paisatge, que traslladen a la copa l’essència de Mallorca amb la qualitat, diversitat i compromís de viticultors i cellers per mantenir un paisatge, cuidant les vinyes i elaborant vins amb personalitat”.

Per a la campanya digital s’ha editat un espot conjunt de les tres marques de qualitat, DO Pla i Llevant, IGP Vi de la Terra Mallorca i DO Binissalem, que es promocionarà amb el missatge “Els nostres vins són els teus vins, tasta Mallorca!

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa