El passeig d’Esporles concentra en pocs metres vuit restaurants amb ofertes diferents. Obert poc abans de l’estiu, Na Pagana s’està consolidant com a uns dels més atractius per la seva cuina tan personal i suggerent. Es tracta d’un restaurant petit, d’aquells que a França en diuen petit restaurant mignon, però que aprofita la bonança de les temperatures d’estiu per ubicar les seves taules a la terrassa d’entrada. L’interior està decorat amb un sorprenent color de les parets entre carabassa i taronja que crearà a l’hivern un ambient càlid i acollidor. En aquest restaurant no hi ha res improvisat, tot està perfectament pensat i calculat, des de l’esmentat color de les parets, a les estovalles de les taules de molts de colors amb vistosa decoració botànica a la carta, fàcil de llegir, clara, en català i molt informativa dels plats que s’ofereixen.

Per dur-lo endavant s’han reunit quatre persones: Magdalena Coll, esporlerina; Simone Chisari, sicilià; Jazmina Djellouli, peruana i Matías Palomino, argentí. El resultat d’ajuntar quatre nacionalitats ha donat lloc a un restaurant de fusió en el que s’ofereix uns plats de síntesi de les diverses cuines. Síntesi que comença amb el nom del restaurant. Cercaven un nom que fes referència als quatre responsables i el varen trobar amb la relació de cada un dels pobles d’origen amb la natura. En tots ells se celebra el pas de les estacions de l’any, equinoccis i solsticis, amb festes paganes que llavors el cristianisme va manllevar. D’aquí el nom, Na Pagana.

La carta ofereix un conjunt de plats que no segueix el tradicional: entrades, primer, etc, sinó que els classifica en cruixent, saborós, fresc, melós i dolç. Del cruixent vàrem degustar les croquetes fetes amb camaiot i el rotllo de llom amb col, sabors de la nostra terra tractats amb delicadesa i de sabor deliciós. Un altre cruixent fou la Tosta Umami en la que es combina el gust del pop amb una ensalada ben condimentada amb miso i sabors peruans servits sobre una torrada de pasta feta de la casa. De segon ens decidirem per compartir tres plats: Milonga, arrebossat de pollastre servit amb pa de pita i ensalada. Un còctel de gambes amb salsa especial servit dins un brioix i una coqueta amb una mescla deliciosa de blat de moro, albergínia, xerris, ruca i formatge feta. De postres, cacau Pagana i un pastís de formatge amb fruits vermells.

Podem comentar l’àpat en conjunt perquè tots els plats mereixen la qualificació de delicats, gustosos, amb bones matèries primeres, imaginació en les combinacions i un toc constant de sabors cosmopolites.
En resum, un restaurant d’excel·lent qualitat, molta imaginació, cuina de fusió original i molt personalitzada. Amb preu que oscil·len entre els 30 i 40 euros. Val la pena fer un viatge fins a Esporles per tastar una cuina diferent. És convenient fer reserva prèvia.

Taula parada: Pere Estelrich, Arànzazu Miró, Joan Company, Margalida Gili, Toni Bennàssar, Conxa Rosillo, Climent Picornell i Jaume Sureda.
Nom: Na Pagana
Adreça: Carrer Coliseu, 4. Esporles (07190). Al costat del Passeig
Responsables: Magdalena Coll i Simone Chisari, servei de sala. Jazmina Dejllouli i Matías Palomino, cuina.
Reserves: A través de la web. Telèfon: 692 14 47 63
Horari: De dimecres a diumenge. De 18h a 24h.
Definició: Cuina de fusió representativa de les nacionalitats dels propietaris: Mallorca, Sicília, Perú i Argentina
Bodega: Vins peninsulars i escassa representació mallorquina.
(Aquest text no és contingut publicitari. Tots els llocs els hem visitat com a clients i hem pagat el compte com qualsevol altra persona).