Vi de la Terra de Mallorca posa en marxa una nova iniciativa formativa. L’objectiu és reforçar la seva identitat, la defensa de varietats autòctones i el seu desig de promoure el consum de vi local a l’illa. El primer esdeveniment de formació va reunir cellerers, sommeliers, mitjans de comunicación i professionals del sector del vi de l’illa a una master class a càrrec del sommelier Toni Fernández.
Fernández va començar per remarcar la tradició secular del vi de Mallorca, gràcies a l’ubicació de l’illa al cor de la Mediterrànea, les seves varietats autòctones, la passió dels seus viticultors i productors i la força de comptar amb un nom mundialment reconegut com és Mallorca.

!--akiadsense-->
Durant la presentació es van tastar una selecció de 10 vins de la IGP, blancs i negres; exemple de la diversitat de varietats autòctones de l’illa. Entre elles es van tastar vins de varietats Mantonegro, Gorgollassa, Callet i Prensal Blanc. La presentació de cada vi va estar acompanyada pels seus productors, la qual cosa va permetre transmetre de manera més genuïna la identitat de cadascuna de les varietats i la qualitat dels vins, sense oblidar el seu caràcter mediterrani.
Quant a la destinació de les vendes de vins mallorquins, el 68% de la producció és venuda dins de Balears i el 5% en Península. A nivell d’exportació el 16% de la producció total s’envia a Alemanya, sent el major consumidor fora de l’illa seguit de Suïssa amb el 6%.
La IGP Vi de la Terra Mallorca que representa al 60% del total dels cellers de l’illa.

!--akiadsense-->