Balears Vadevi
Un club de vins multimilionari es declara en fallida

El club de vins en línia per subscripció Winc, que havia presentat xifres multimilionàries durant els darrers anys, s’ha declarat en fallida deixant milers de creditors sense recuperar els seus diners. Segons informa ‘Decanter’, la companyia nord-americana, amb base a Los Angeles (Califòrnia) havia generat més de 72 milions de dòlars el 2021 però en realitat mai no havia obtingut beneficis, coses que ha fet que s’acollís al Capítol 11 del Codi de Bancarrota dels Estats Units.

La pàgina web de Winc no era accessible en el moment d’escriure aquest article

Un algoritme per recomanar vins

Winc, que afirmava que volia “fer que explorar els vins fos divertit i fàcil” i que es basava en fer servir un algoritme per fer recomanacions de vins al públic de la generació ‘millennial’, afirma que ha entrat en un “acord confidencial i no vinculant” amb un possible inversor que podria adquirir “tots els actius de la companyia”.

L’empresa, que va ser creada el 2011 com a ‘Club W’ per Brian Smith, Geoff McFarlane, Mark Thomas Lynn i Xander Oxman, va ser rebatejada com a Winc l’any 2016 i es basava en un sistema de subscripció que enviava vins cada mes basats en les preferències personals de cada persona, calculades per un algoritme. Després de respondre un qüestionari sobre preferències sobre els seus gustos, un programa triava quins vins podien agradar-los més i els feia arribar a casa seva.

El servei consistia en un servei de subscripció que enviava capses de vins als seus clients basant-se en les seves preferències | Winc
El servei consistia en un servei de subscripció que enviava capses de vins als seus clients basant-se en les seves preferències | Winc

Ascens i caiguda d’una bombolla 2.0

A finals de 2019, l’empresa estava valorada en 112 milions de dòlars i havia rebut inversions d’empreses molt importants, entre les quals hi ha, sense anar més lluny, Meta, la companyia matriu propietària de Facebook i Instagram. Durant la pandèmia, amb els confinaments, el seu model de negoci va disparar-se, fent que aconseguís que el seu valor com a empresa arribés al voltant dels 200 milions de dòlars.

La inflació de 2022, però, ha tingut un impacte fortíssim en aquesta empresa, que ha començat a tenir pèrdues que es van sumar a la caiguda que es va produir quan les restriccions per la pandèmia es van anar relaxant. De fet, els resultats del tercer quatrimestre de 2022 mostren que els seus ingressos nets han caigut un 14,6% en només un any. Així doncs, sembla que el final de la companyia, malgrat la promesa del concepte que suposava, és més a prop del que ningú es podia pensar.

Més notícies
La campanya vol implicar el sector turístic en el sosteniment de fora vila/APAEMA

“Que es notin els 16 milions de turistes en l’agricultura de Mallorca”

ME ecològic cerca hotels i restaurants disposats a col·laborar amb foravila
:  - Mobile
Tenda online VTM | captura del vídeo

El Vi de la Terra de Mallorca estrena botiga online

El xef Santi Taura i diversos vinaters presenten la nova plataforma
:  - Mobile
Roger Vila és el mestre cerveser de la cervesera més antiga de les Balears | Grahame Pearce

Grahame Pearce, deu anys d’èxits de la cervesa artesana a Menorca

Roger Vila parla amb 'Balears Vadevi' de la història i el futur de la cervesera més antiga de les Illes
:  - Mobile

Cellers i botigues de vins impulsen la venda online per compensar la crisi del coronavirus

Les xarxes s’omplen d’ofertes i propostes diverses per fer que el vi arribi a totes les cases
:  - Mobile

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa