Un gran grup internacional de cadenes de venda de vi de diversos països ha anunciat que ha arribat a un acord per reduir en un 25% el seu ús de vidre durant els propers tres anys. La Sustainable Wine Roundtable (SWR), com s’anomenen, ha anunciat aquesta mesura, batejada ‘Bottle Weight Accord’ (‘Acord del Pes de l’Ampolla’), que té per objectiu reduir la petjada climàtica de la seva activitat.
Un gran grup d’empreses britàniques, nord-americanes i una de sueca
SWR és el nom que han adoptat el grup format per Laithwaites, Lidl Gran Bretanya, Naked Wines UK, Naked Wines USA, Systembolaget (Suècia), The Wine Society, Virgin Wines i Whole Foods Market, i les recerces impulsades mostren que la meitat de la petjada de carboni del vi ve de les ampolles, com també apunten altres estudis semblants.

Una reducció mínima de 130 grams de vidre a cada ampolla, un canvi enorme
En el darrer informe que van encarregar hi havia recomanacions per a canvis, entre els quals hi havia que el pes del vidre d’una ampolla de vi tranquil passés de 550g a 420g o menys, cosa que no seria un problema en cap cas. Això, és, precisament, al que s’han compromès aquestes empreses que, plegades, podrien estalviar-se fins a 23 milions de quilograms de vidre cada any un cop hagin implementat la mesura.
Una passa més en el camí cap a envasos més sostenibles
Així, es fa una passa més per arribar a una situació on les ampolles lleugeres, com tants altres envasos, siguin més lleugers, resultant en una petjada de carboni menor no només per la menor despesa energètica en la seva producció sinó també en el seu transport. Tot un camí a seguir en què hi ha moltes empreses que treballen, amb propostes que van d’aquesta reducció de l’ús d’un material en concret al canvi a altres materials més sostenibles.