Balears Vadevi
AFOVENDI: Els productors s’organitzen per fer venda directa

Una finca situada en el Barranc de Biniaraix, Can Sivella, ha estat testimoni del naixement de la nova associació AFOVENDI, Associació de Foment de la Venda Directa que està integrada dins la patronal ASAJA Balears. D’ella formen part una quarantena de productors o finques productives del sector primari de les Illes Balears que volen fer valdre la importància de l’agricultura com a element clau per conservar el paisatge a través dels seus valors culturals i naturals.

Cada un dels productors ha explicat com planteja la venda directa/ASAJA

En aquesta primera trobada hi han pres part onze de les explotacions integrades en l’associació, entre els quals hi havia: representants del celler Macià Batle; de la finca Can Axartell; dels formatges Sa Cabreta; dels formatges Burguera; Biel Coll i Pau Queralt de la mel Melvici; d’Illa Verda (Can Company); de Terracor(fruita i hortalissa); de Son Jover SAT, Formatges Sa Cabreta i Formatges Burguera SAT (formatge), Illa Verda SAT (embotits), la Cooperativa de Sant Salvador d’Artà; de l’oli Can Det; Stephane Carayon, productor de farina de xeixa, i els amfitrions, Felipe Jordi i Natalia, de Can Sivella. Cada un d’ells han explicat la seva feina i han donat a conèixer el seu producte, que ha estat seguida d’un tast a càrrec dels xefs Santi Taura, Kiko Martorell, Joan Marc i .Xesc Reina, amb o a base de productes de la terra.

Foto de grup on productors i responsables de la conselleria iniciaven el camí cap a Can Sivella/ASAJA

Experiències gastronòmiques per vendre producte i natura

A la trobada s’hi han afegit el conseller d’Agricultura, Joan Simonet, i el director general de Qualitat Agroalimentària i Producte Local, Joan Llabrés. Simonet ha volgut felicitar l’organització per aquesta iniciativa, «que posa de manifest la importància que els productors s’associïn per fomentar la venda directa». «La llei permet que les explotacions agràries preferents puguin unir esforços i vendre productes d’altres finques”, ha afegit el conseller. “Aquesta sinergia és una manera de millorar la rendibilitat del sector primari, que és el que tots volem», ha insistit Simonet. En aquest sentit, cal recordar que la Conselleria disposa d’un mapa de finques adherides a la venda directa, totes marcades amb el distintiu de color verd.

Les finques on es fa venda directa poden mostrar el distintiu que les identifica/ASAJA

AFOVENDI té com a objectiu no només fomentar la venda directa de producte local i també oferir experiències gastronòmiques lligades a la natura, al manteniment del paisatge i a la sostenibilitat.

Per part d’AFOVENDI han assistit a la trobada les Bodegues Macià Batle i la Finca Can Axartell (vi), Biel Coll i Pau Queralt ‘Melvici’ (mel), Son Jover SAT, Formatges Sa Cabreta i Formatges Burguera SAT (formatge), Illa Verda SAT (embotits), Stephane Carayon (farina de xeixa), Terracor SAT (fruita i hortalissa), les finques Can Det i Can Sivella (oli), i la Cooperativa de Sant Salvador d’Artà.

Més notícies
Se modifica el sistema d'ajudes per agilitar la seva tramitació/Cedida
El Consell de Mallorca injecta 300.000 euros al producte local
Es contemplen accions dins i fora de l'illa per promoure el consum de la producció feta a Mallorca
El consumidor cerca qualitat i identifica el producte per l'origen/GOIB
Els consumidors volen producte de qualitat, per damunt de tot
Nou de cada deu consideren que la qualitat dels aliments és el factor més important a l’hora d’anar a comprar

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa