Alemanya és el principal mercat estranger del Vi de la Terra de Mallorca
Ampolles de vi

!--akiadsense-->

!--akiadsense-->

L’abril de 2007 es va crear la Indicació Geogràfica Protegida Vi de la Terra Mallorca. Des de l’any 2008, el volum de vi comercialitzat a altres països ha augmentat considerablement, destacant el mercat alemany, com a principal país receptor d’aquests vins, que ha passat del 698 hl comercialitzats l’any 2008 al més de 3.522 hl l’any 2017.

Així, dels 25.344 hl de vi produits durant el 2017 a aquesta IGP, un 13% s’ha venut al mercat alemany. Aquest darrer any ha representat més del 84% del volum total de vi de la Terra Mallorca comercialitzat a l’àmbit del conjunt de països de la Unió Europea.

Segurament, la bona acollida dels vins de la Terra de Mallorca entre el públic alemany té a veure amb el turisme que arriba a l’illa que té l’oportunitat de conèixer-los in situ. Tot i que compatibilitzar-ho és difícil, a les Illes Balears en general, el 65% del consum de vi es fa especialment al canal Horeca, és a dir a restaurants i hotels, el que podria fer pensar que el principal client del vi de les Illes és estranger. En aquest cas però, es comptabilitza com a consum local.

Ara bé les xifres de venda al mercat alemany demostren la bona acollida dels vins que es fan a Mallorca i en concret és de la Indicació Geogràfica Protegida Vi de la Terra.

Nou comentari