El mes de febrer és, tradicionalment, el mes dels ametllers de Mallorca. La seva imatge florida és un clàssic a les postals promocionals de l’illa, i el seu cultiu és un dels bàsics des de fa generacions, des que la fil·loxera obligà a arrabassar tantes vinyes de Mallorca, que varen ser substituïdes per aquest arbre mediterrani. Amb aquesta història ben present, la IGP Ametlla de Mallorca ha dedicat tota aquesta setmana a promocionar aquest producte, coincidint amb el Dia Mundial de l’Ametlla. En la campanya s’hi han implicat alguns forns, empreses i cooperatives de Mallorca que en total sumen més de 100 punts de venda a tota l’illa.
Descomptes a forns, empreses i cooperatives per promoure el consum
Fins al 23 de febrer inclòs, l’ametlla de Mallorca IGP i l’autèntic gató mallorquí estaran, per tant, en promoció, ha anunciat el president del Consell Regulador de la IGP, Miquel Riera. Tots els punts de venda que s’hi han sumat estaran disponibles a un mapa en línia, que es podrà trobar a les xarxes socials i pàgina web de la IGP Ametlla de Mallorca.
En el cas dels forns, oferiran autèntic gató mallorquí -fet amb ametlla mallorquina, ous i sucre- amb un descompte del 20 %, mentre que a les botigues de cooperatives, empreses associades i comerços que tenen ametlla de Mallorca IGP es farà un descompte del 10 % sobre tota la que venen sencera.
El mestre forner i pastisser Pep Trias, un dels establiments que s’ha afegit a la campanya, ha agraït aquesta acció de promoció d’un producte com l’ametlla de Mallorca que, segons ha dit “és part fonamental de la nostra cultura culinària, a més de ser un aliment molt nutritiu i saludable a potenciar”, i ha afirmat que promocions així “faciliten a la gent tornar a recordar quin gust i textura tan diferents té, per exemple, un bon gató amb ametlla d’aquí”

Per la seva part, Riera ha assegurat que aquesta campanya “contribuirà a un augment del coneixement i posicionament en el mercat d’un dels nostres productes més típics i de major qualitat”. En aquest sentit, ha avançat que estan acabant d’analitzar les xifres del 2023 i que, segons ha assegurat, “mostren una tendència positiva tant en nombre de productors associats com en producció i consum, tant aquí com fora”. Això, ha dit Riera, “significa que la gent està disposada a apostar per la qualitat i la proximitat, tot i suposar un preu més alt”.