Una nova edició de la fira Horeca ja està aquí. Enguany la primera jornada de la fira s’ha viscut enmig d’un ambient d’eufòria davant les perspectives que ofereix la nova temporada turística que tot fa pensar que començarà més prest que mai. No debades, el sector hoteler ja ha avançat que una part significativa dels establiments obriran a finals de mes de febrer per aprofitar les vacances de Setmana Santa.
Per això, Horeca bull d’animació. Hotelers i restauradors posen a punt els negocis per una campanya que encara que només sigui com la de l’any passat, ja serà molt bona. Enguany el Consell de Mallorca és el principal patrocinador d’aquesta fira que també compte amb el suport institucional de les conselleries d’Agricultura i Educació, que aposten fort pel producte local i la formació dels joves amb ganes de fer feina al sector turístic, en aquest cas a la cuina dels hotels i els restaurants de Mallorca.

“Mostrant el producte de Mallorca estam reconeixent la nostra identitat territorial, les nostres arrels, la nostra rica cultura gastronòmica, i posam en valor el treball que fan els nostres agricultors, ramaders, pescadors, artesans que, sens dubte, tenen un pes important en el teixit econòmic de l’illa”. Així ho ha assenyalat el president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés durant la seva intervenció en l’acte d’inauguració de la VII edició d’una de les fires més rellevants que se celebren en el panorama nacional. En aquest sentit, el president ha remarcat que «el suport al producte de proximitat repercuteix directament en l’enfortiment de l’economia de Mallorca, en la qual el sistema agroalimentari local i la producció aporten un gran valor.»
Per això, ha dit Galmés, “el producte de Mallorca té un protagonisme essencial, en un entorn de professionals que cerquen l’excel·lència, la qualitat i la sostenibilitat que promouen els productes quilòmetre 0, potenciant l’economia circular, per la vinculació estreta que existeix entre la collita o producció i el consumidor final”.
Vídeo promocional del producte de Mallorca
El Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, que lidera Pilar Amate, ha aprofitat la celebració d’Horeca per presentar el seu nou vídeo promocional del producte de Mallorca que serà exhibit al llarg de tres dies de fira, en el qual es fa un recorregut per l’oferta variada de productes mallorquins i el treball que es fa de forma artesanal: olis, vins, mel, sobrassada, ensaïmada, ametlles, vidre bufat tradicional, entre d’altres.
«Aquest esdeveniment representa una gran oportunitat i un aparador excel·lent per promoure el nostre producte de proximitat, per reforçar el coneixement de l’excel·lent producció local d’hortalisses, de fruites, de dolços, de vins, etc. que sustenten les nostres receptes tradicionals i la cuina mallorquina, en un entorn d’experts i de professionals i que també atreu milers de visitants», ha afirmat Amate.
A més d’una àmplia oferta d’estands d’empreses del sector, estan programats cinc concursos culinaris i diversos homenatges, una cita que es traslladarà a les illes d’Eivissa i de Menorca, entre finals de febrer i finals de març.

En el calendari d’accions destaca el segon Concurs de Cuina amb Peix Popular i aquest dimecres es farà la presentació del llibre ‘Unes Illes d’arrossos’. Les xifres avalen la rellevància d’Horeca Mallorca, una cita que en la passada edició va aconseguir reunir 16.000 visitants professionals i 500 marques en 5.000 metres quadrats d’exposició.