El Catavinum World Wine & Spirits Competition” acaba de fer públic el resultat del tast de vins i licors del món corresponent a l’edició 2023, d’aquest concurs anual, que es fa a Vitòria. Enguany, per cert, amb magnífics resultats pels vins de les Illes Balears i molt especialment pel petit celler menorquí Vinyes Binitord, de Ciutadella, que ha aconseguit situar en el més alt del palmarès d’aquesta competició internacional el seu Binitord Ciutat de Parella 2020. Es tracta d’un vi criat en bota resultat d’un cupatge de Syrah, Tempranillo, Cabernet Sauvignon i Merlot, adscrit a la IGP Menorca. Ha obtingut 95 punts i una medalla Gran Or en aquesta competició. El Binitord Blanc 2023 també ha estat ben valorat amb una medalla d’or i el Binitord Negre 2023 i el Binitord Rosat amb amb sengles plates.

Bons resultats, també pels vins d’un altre petit celler, en aquest cas el mallorquí 7103 (IGP Vi de la Terra Mallorca), de Santa Maria del Camí. Ha tret tres medalles d’or i cinc d’argent que interpreten com un reconeixement a la qualitat dels vins elaborats amb varietats locals. Així, han estat medalla d’or el 40 Braces Giró Ros 2022-Edició Limitada, el 40 Braces Negre 2021 i el Negre Bota 2021. Per altre costat, Blanc Giró Ros 2022, el Blanc Mantonegro 2022, el Negre Jove 2022, el Premsal Blanc 22022 i el Rosat 2022, han estat plates.
El celler Can Coleto (DO Pla i LLevant),de Petra, ha tornat amb dues medalles d’or: una pel seu Blanc de Negres 2023 i una altra pel Rosat Sara. També han fet bon paper el Negre 2022 i el Negre Virat 2022, que han fet dues plates.
Altres categories també reconegudes
Cal esmentar, també, els bons resultats obtinguts per altres elaboracions. Així, hem de dir que el Vermut Binitord ha estat guardonat amb una medalla d’or així com la ginebra Las Islas Gin Mediterráneo i Las Islas Vodka, de Mallorca Distillery.
Una competició que marca tendència
El Concurs “Catavinum World Wine & Spirits Competition” és una competició de reconegut prestigi en la qual es van tastar un total de 2817 vins i licors, dels quals, van obtenir medalla i el seu corresponent diploma 842. Al certamen es van presentar vins de més de 20 països, entre els quals els principals productors mundials com ara Argentina, Austràlia, Àustria, Bulgària, Canadà, Xile, Grècia, República Txeca, França, Alemanya, Itàlia, Malta, Portugal, Sud-àfrica, Espanya i els Estats Units.