En el marc del IX Congrés de Cooperatives Agroalimentàries que s’ha fet a Palma recentment s’ha promocionat la marca Producte cooperatiu que s’ha creat des d’aquesta organització per defensar davant el mercat els productes que fan i comercialitzen les cooperatives associades. L’acte va consistir amb una presentació del segell al qual ja s’han acollit distints productes i una degustació de tapes elaborades amb productes de cooperatives que s’han sumat fins al moment a aquesta iniciativa. La presentació i preparació de les tapes va ser a càrrec del xef Claudio Lemos, qui va sorprendre els assistents amb unes propostes gastronòmiques originals, dissenyades per posar en valor el sabor, la tradició i l’excel·lència dels productes cooperatius.
En aquest acte, que va servir per a reforçar la visibilitat de la marca, van participar Ángel Villafranca i Gabriel Trenzado, president i director general de Cooperatives Agro-alimentàries d’Espanya, respectivament, José Miguel Herrero, director general d’Alimentació del MAPA, Óscar de Íscar, soci viticultor del celler Cuatro Rayas i Dolores López, directora d’Assumptes Corporatius i sostenibilitat de COVAP, dues de les cooperatives adherides a aquesta iniciativa. En les seves intervencions, tots van destacar la importància de formar part d’una marca que impulsa la visibilitat, el valor afegit i la diferenciació dels productes elaborats per cooperatives, enfortint així la seva presència en el mercat i el reconeixement per part dels consumidors.

Un segell que reforça la identitat cooperativa
Des del seu llançament a principis d’enguany, la marca ‘Producte Cooperatiu’ ha aconseguit consolidar-se com un distintiu de qualitat i compromís amb el sector agroalimentari. En concret, fins al moment, un total de 27 cooperatives de diferents sectors han decidit sumar-se a aquesta iniciativa impulsada per Cooperatives Agro-alimentàries d’Espanya.
La marca ‘Producte Cooperatiu’ va néixer amb l’objectiu de diferenciar els productes elaborats sota el model cooperatiu, garantint el seu origen i la contribució d’aquestes entitats a l’economia local i al desenvolupament sostenible. Amb l’adhesió d’aquestes cooperatives, la iniciativa continua creixent i guanyant reconeixement entre els consumidors.
Entre les 27 cooperatives que han decidit adherir-se ja a la marca hi ha productes de diversos sectors, des de vi i oli fins a fruites, hortalisses i conserves vegetals, passant per formatge, llet, mel, productes carnis, pebre roig i fruita seca. Beneficis per a productors i consumidors La incorporació d’aquestes cooperatives a la marca ‘Producte Cooperatiu’ no sols reforça la visibilitat del model cooperatiu, sinó que també garanteix als consumidors la procedència dels productes i el suport d’entitats compromeses amb la sostenibilitat, l’economia social i la producció de qualitat.
Amb aquesta iniciativa, Cooperatives Agro-alimentàries d’Espanya continua promovent un mercat més just, on els productes cooperatius siguin reconeguts i valorats per la seva autenticitat i l’impacte positiu que generen en les comunitats rurals.
S’espera que en els pròxims mesos noves cooperatives de les Illes Balears se sumin a aquesta marca, enfortint encara més el sector cooperatiu en aquesta comunitat.
