Balears Vadevi
DO Oli de Mallorca tria l’ambaixador del seu ‘Verge Extra’ corporatiu entre els seus envasadors

Cada any, el Consell Regulador de l’Oli d’Oliva de Mallorca selecciona d’entre els envasadors l’Oli d’Oliva Verge Extra corporatiu. “És el producte que es farà servir a diferents actes i accions, per a la qual cosa reunim persones amb coneixements amb OOVE per conformar un panell de tast”, ens informen des del Consell Regulador.

Un panell d’experts feren un tast a cegues per triar l’oli genèric d’enguany |Conxa Rosillo

Al tast es seleccionen quatre tipus d’oli que serviran per promocionar els quatre productes bàsics de la DO Oli de Mallorca: Un monovarietal Picual, un altre monovarietal Arbequina, un cupatge de l’anyada i el darrer, una genèrica amb denominació “Mallorquina”.

Un genèric que ho diu tot de l’OOVE d’enguany |Conxa Rosillo

Com és habitual el tast es fa a cegues i l’oli serà envasat sota la denominació genèrica d’Oli de Mallorca. Per cert que l’elecció es produeix dies després que tres olis de la DO Oli de Mallorca hagin estat escollits Millors Olis de les Illes Balears 2021 als ESAO Awards.

Els olis d’oliva verge extra emparats per la Denominació d’Origen Oli de Mallorca Indesinenter, Son Catiu i Sa Cadernera s’han posicionat als primers llocs dels guardons internacionals que atorga anualment l’Escuela Superior del Aceite de Oliva (ESAO).

Un verge extra cupatge de les varietats arbequina, picual i mallorquina d’Indesinenter s’ha fet amb el premi a Millor AOVE de les Illes Balears i amb la distinció Local Variety Award, segons apunten des de ESAO “en reconeixement a la gran tasca amb la varietat mallorquina”.

El segon classificat ha sigut també un assemblatge, aquesta vegada d’arbequina i picual de Son Catiu, completant el cap de la classificació un monovarietal de la varietat picual de Sa Cardenera.

L’Amo d’Aubocassa, anyada 2020

D’altra banda, aquests dies rebem la noticia que ha sortit al mercat la nova anyada d’un dels grans de la DO, Aubocassa. Parlam de L’Amo, elaborat a partir de les varietats Arbequina i Picual, totes dues recol·lectades per a aquesta anyada entre octubre i novembre de 2020. Aquestes dues varietats ben combinades li donen la complexitat, intensitat, caràcter i força del camp del Pla de Mallorca, però és la Picual la que dona rellevància als detalls menys sofisticats, però més autèntics del sòl, que es tradueixen en les aromes verdes que desprèn aquest oli, com l’herba gruixuda que està al costat dels camins o les mates i llentiscles de la pleta de sestejo (zona boscosa de les finques). Tot assemblat en una aroma i un sabor amb caràcter que no aconsegueix l’agressivitat dels amargs ni els picants excessius.

Tot bones notícies per l’Oli de Mallorca que indiquen un interés creixent en aquest producte emblemàtic. Aixó ho destaquen des del Consell Regulador, que aquests dies ha rebut la visita del conseller de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local de Mallorca, Jaume Alzamora, i el director insular del Departament, Joan Font, que han visitat amb el president de la DO Oli de Mallorca, Joan Mayol, i la representant de la junta de la DO, Tiffany Blackman, la tafona Aubocassa a Manacor, per valorar-ne el darrer projecte subvencionat i per estudiar possibles actuacions d’ampliació.  

Parlam del projecte de creació de material didàctic per a la promoció d’oli de Mallorca entre els escolars, per afavorir l’economia i el producte local. El Consell hi col·abora amb una aportació de 9.600 euros.

El conseller Alzamora ha remarcat que «el producte de Mallorca necessita que el consumidor el conegui i en faci promoció. Al final, això és el que farà que l’oli sigui valorat i més consumit». En aquest sentit, és important «donar a conèixer el producte als infants perquè siguin futurs consumidors del producte».

D’altra banda, des de la DO també treballen per reforçar la difusió del material i poder fer tallers presencials, per oferir-los com a recurs complementari als centres educatius, per al pròxim curs 2021-2022, quan la situació epidemiològica hagi millorat i hi hagi temps de preparar les visites al començament dels cursos.

Pel que fa a l’aplicació mòbil, també ha tingut un bon acolliment, ja que fins ara compta amb 1.500 descàrregues. L’objectiu a partir d’ara serà ampliar-ne les utilitats, les rutes o la possibilitat d’oferir el contingut en altres idiomes, per al turisme familiar, ja que, encara que la majoria de descàrregues provenen d’Espanya, i especialment de Mallorca, s’ha observat que també n’hi ha de països estrangers, com el Regne Unit o Alemanya.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa