Ja ha obert les portes la fira internacional del vi Prowein 2025, a Düsseldorf. En aquesta ocasió, la representació dels vins de Mallorca és més gran que mai. La majoria han viatjat amb el suport del Consell de Mallorca i de la Cambra de Comerç. Així, deu cellers hi seran presents fins demà en un estand propi per mostrar “al mercat internacional la qualitat i diversitat dels seus vins.”, segons ha destacat Pilar Amate, consellera de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local.

Contactes i oportunitats de negoci
La de Düsseldorf (Alemanya) es considera la fira més gran de vins del món. I és una de les fires que més interessa als elaboradors de tot el món per la quantitat de visitants que hi passen. Per això, els cellers mallorquins han mostrat un interès particular per aquesta cita. En concret, comparteixen espai expositiu vuit de la IGP Vi de la Terra: Mesquida Mora, Castell Miquel, Bodega Son Prim, Bodega 7103, Tianna Negre, Oliver Moragues, Macia Batle y Son Juliana; a més de dos cellers de la DO Binissalem, Biniagual i José Luis Ferrer (Franja Vermella). Els cellers mallorquins que s’aixopluguen en aquest espai mostren més de 60 referències.

«ProWein és una oportunitat única per als nostres productors augmentar les relacions comercials, en estar en contacte amb visitants professionals de tot el món i, a més, permet prendre el pols a la indústria vitivinícola d’altres destins», ha afirmat Pilar Amate.
Com a mostra del suport que fa el Consell al sector del vi, la consellera ha explicat que «enguany hem aconseguit ampliar l’espai expositiu per poder donar cabuda a més cellers, en concret hi han anat dos cellers més que en la passada edició, perquè, tal com ens han transmès els mateixos productors, la presència de cellers en la fira és molt important per a la promoció en l’exterior».
A més d’aquesta parada, a la fira hi han anat altres cellers a títol particular. És el cas de Can Axartell i Binigrau, tots dos de Vi de la Terra Mallorca, Miquel Gelabert i Miquel Oliver, de la DO Pla i Llevant. Així mateix en el pavelló d’espirituosos, hi són la destil·leria Antonio Nadal, i on el Grup Túnel.
Els cellers aprofiten cada minut
Fonts del sector reconeixen que “estam parlant d’Alemanya, que concentra la part més important d’exportacions dels nostres cellers. És un mercat prioritari, per això mai s’ha deixat de banda. Tot i la diversificació que hi ha hagut en el sector, segueix essent una fira molt important per consolidar vendes en l’àmbit internacional”. Així, Javier Adrover de la Bodega Castell Miquel afirma que estan “molt contents de poder venir a Alemanya. Al final, les nostres exportacions són pràcticament cap aquest país. Hem aconseguit tancar algunes reunions importants. Ja hem xerrat amb tres distribuïdors que fa temps que volíem contactar: han passat per l’estand i han pogut tastar els vins. Ja hem fet més del que pensàvem. Hi hem de ser. Més enllà dels distribuïdors grossos, la majoria de gent que passa per aquí té hotels, restaurants…petits negocis que a noltros ens serveixen. Tenim magatzem a Alemanya i podem servir directament”.
Rafael Montero de Son Juliana és la primera vegada que viatja a ProWein “i ja hem tengut algun contacte interessant amb un distribuïdor, ara falta materialitzar. En principi estam contents. Hem
vengut amb els vins monovarietals, amb varietats autòctones, i d’aquesta manera mirar d’abastir un poc els mercats que demanden vins de Mallorca, identitaris, amb unes característiques concretes, pròpies de la nostra regió. Esperam sobretot obrir línies d’exportació perquè, fins ara, estam molt centrats en el mercat alemany i ens interessaria ampliar a altres mercats”.
“Ja fa un grapat d’anys que venim com a bodega” comenta Antoni Genovart de Can Axartell, “i la sensació és que enguany hi ha bastant menys bodegues a nivell internacional. Aquest és un punt de trobada amb els nostres distribuïdors, sobretot d’Europa: aprofitam per fer reunions, tastar noves anyades i nous vins. Però sí que és cert que la recerca de nous distribuïdors o importadors a altres països o nous mercats és un poc més complicat. Enguany hi ha menys afluència. Som dels que pens que s’haurien de potenciar més les varietats autòctones sense oblidar la relació que té Mallorca amb les varietats foranes, que sempre ens han ajudat molt. Tothom coneix Mallorca però no tothom la relaciona amb una regió de vins i la feina està aquí, que la gent comenci a saber que a Mallorca se fan bons vins i que tenim un bon recull de varietats locals, que tenen molt de potencial”.

