Per segon any consecutiu, la Fundació Mallorca Turisme del Consell insular posa en marxa una línia de comarqueting que té per objectiu estimular fluxos turístics cap a l’illa des dels principals mercats d’origen i focalitzar els continguts en els productes prioritaris, és a dir, mostrar una destinació de turisme familiar, cultural, gastronòmic, esportiu o de natura.
En total es destinen 450.000 euros per cofinançar campanyes de màrqueting d’empreses privades, que han d’aportar com a mínim el 50% del cost total del projecte. D’aquesta manera, amb aquesta injecció econòmica es podran impulsar campanyes per un valor mínim de 900.000 euros arreu d’Europa.
“Es tracta d’una convocatòria a través de la qual el Consell de Mallorca pretén fomentar la implicació directa de les empreses beneficiàries, crear un efecte multiplicatiu pel que fa al seu abast, i afavorir al màxim l’èxit de les accions que s’incloguin en els acords”, diuen des del Consell de Mallorca.
Mercats i productes
El Consell Insular vol donar un impuls a la promoció als mercats turístics tradicionals per a Mallorca, com són l’espanyol, l’alemany i el britànic; però també es proposen convenis en altres que estan mostrant una tendència emergent, com ara el francès, dels països nòrdics o països de l’Est.
Els mercats més afavorits per la distribució d’ajudes són l’alemany, austríac i suís, i el britànic, amb 90 mil euros cadascun. Segueix l’espanyol amb 67.500. La mateixa quantitat es destina als països del Benelux i França. Però s’amplia el ventall a països amb poca implantació com Rússia, Ucraïna i Polònia. També a Dinamarca, Suècia i Noruega, ja que els països nòrdics són un dels mercats emergents pels vins i la gastronomia de Mallorca. Tots aquests mercats es repartiran també partides de 67.500 euros.