La destil·leria d’Antonio Nadal ha retirat els seus productes de Rússia arran de la guerra amb Ucraïna. Aquesta seria una de les conseqüències de la invasió que afecta l’economia de les Illes Balears. Antonio Nadal exportava els seus productes als mercats de Rússia, Bielorússia i Ucraïna a través de la marca Tunel.

Així ho ha confirmat Balears Vadevi, parlant amb el seu gerent Biel Àngel Morey, qui apunta que malgrat fins ara han estat un mercat que representava entre el 2-3% del volum total del negoci de l’empresa, han decidit aturar l’exportació. “Ho fem per un doble motiu, comenta. D’una banda, pel propi conflicte que dificulta la logística del transport dels productes, i de l’altra, per responsabilitat ètica”.

Els productes amb més quota de mercat són els destil·lats com el rom o les absentes, ginebres i altres licors destinats a cocteleria, alguns d’ells fabricats, segons Morey, exclusivament per aquests mercats.

Actualment l’empresa exporta a països com Portugal, Alemanya, Itàlia, Bèlgica, o Anglaterra, a part de Rússia, Ucraïna o Bielorússia, i ha començat més recentment a vendre producte a països d’Amèrica del Sud i Àsia, com per exemple Perú, Panamà, Corea, Japó, Xina o la Índia.

Ara, la decisió de deixar de vendre al mercat rus condueix la destil·leria a plantejar-se a avançar l’estratègia d’obertura a nous mercats exteriors com és el cas de Polònia, Turquia, Finlàndia i les Repúbliques Bàltiques.

Sigui com sigui, apunta el gerent, l’empresa mira endavant per continuar fent front a les circumstàncies actuals, que ja venen condicionades per la pandèmia de la Covid19. “Tenim sort que el nostre és un sector dinàmic, veiem canvis de consum constants”, apunta. “Hem d’estar atents al mercat, respondre amb nous productes i sobretot poder seguir cuidant els llocs de feina i donant valor a la producció de destil·lats de Mallorca”.

Nou comentari

Comparteix