Balears Vadevi
Ferran Centelles mostra a Palma com acostar el públic al vi amb la seducció

El sommelier del Bulli entre 2000 i 2011, Ferran Centelles, ha guiat aquesta setmana la conferènciaSapiens del vi: replantejant el tast i la comunicació del vi” a Palma. L’objectiu de l’esdeveniment, organitzat per AgroBank i elBullifoundation i emmarcat en les jornades Wine Tour, era el d’acostar el coneixement d’aquesta entitat i les seves recerques en el sector vinícola recollides en l’estudi el Sapiens del Vi, adreçat als professionals del sector.

Centelles és responsable del projecte i durant la seva ponència va explicar els detalls estratègics que permeten captivar al potencial consumidor, al qual va denominar com a Sapiens del vi. Segons Centelles, cal saber acostar els vins al consumidor amb estratègies basades principalment en la seducció. I precisament per a parlar del poder de l’ús de les tècniques seductores capaces d’atreure el consum el client potencial va parlar de basar l’estratègia en la comunicació efectiva, que apel·la els sentits i les emocions. “Per què la memòria relacionada amb la informació és molt curta, a penes 4 setmanes, afirmà Centelles, i hem d’aprofitar la memòria sensorial, lligada a les emocions i localitzada a l’amígdala, que s’endinsa anys enrere”. Centelles va apostar per abandonar les tècniques de comunicació que allunyen el consumidor i mantenir viu el seu interès, la seva atenció, a partir de la sorpresa i els matisos, les anècdotes i tot el que es pugui aportar per captivar el client, sense caure en el llenguatge massa tècnic.

Va posar com a exemple un estudi dut a terme conjuntament amb l’Hospital del Mar de Barcelona i el doctor Jesús Pujol sobre la reacció cerebral davant una copa de vi. Una de les conclusions de l’anàlisi és que les emocions positives activen la dopamina que al mateix temps genera el plaer. A l’estudi el Sapiens del Vi, Centelles analitza el paper del cervell a l’hora d’aconseguir atreure l’atenció del consumidor cap al vi. «Intervenen processos cognitius i àrees cerebrals que s’activen amb una comunicació emocional efectiva del vi. Apreciem més el vi sap millor si aconseguim posar en funcionament aquestes parts cerebrals», va assegurar el conegut sommelier.

L’auditori del Club Diario de Mallorca s’omplí de professionals del sector/Guillem Bosch

Analitzant la realitat del vi a Mallorca

Després de la seva intervenció es va fer una taula rodona a la qual participaren els presidents de les DO Binissalem, José Luis Roses, i Pla i Llevant, Antoni Bennàssar, i la presidenta de la IGP, Magdalena Mesquida a més de la periodista Conxa Rosillo, moderada per la periodista Mercè Marrero. El tema era “Com comunicar el vi?” Els participants apuntaren la necessitat de fer arribar el missatge que el vi està lligat a la cultura i la tradició de ca nostra, que s’han d’explicar les singularitats del vi de Mallorca perquè el client el pugui valorar i que per atreure els joves és necessari entrar a través dels mitjans i el llenguatge que fan servir per comunicar-se. També es va apuntar la dura competència establerta pel consum majoritari de cervesa i refrescos entre els joves i la dificultat de poder estar al mateix nivell de les grans marques que inverteixen fort a promocionar el consum d’aquests abeuratges.

La taula rodona va abordar la comunicació en el món del vi/Guillem Bosch

Entre les aportacions fetes cal parlar també de l’aposta per l’enoturisme i el turisme experiencial com una bona manera de donar a conèixer la feina a la vinya i el celler i el canvi en les preferències del mercat per uns vins més lleugers i, per tant, més bons de beure, fet en part lligat a l’augment de la temperatura provocat per l’escalfament global.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa