Balears Vadevi
FEVI s’apunta l’èxit d’un festival que bat el seu rècord de participació

Satisfacció entre el personal organitzador de FEVI 2022 pel resultat de l’edició d’enguany que aconseguia la participació de més d’un centenar de cellers de les Illes Balears, de la Península i d’altres zones productores d’arreu del món. I és que més de dues mil persones passaren al llarg del dia pel Palau de Congressos de Palma per conèixer els vins dels cellers participants.

“Hem aconseguit que FEVI tengui un espai propi en el calendari del sector i per això consideram que ja és un esdeveniment consolidat, amb set edicions que serveixen com a punt de trobada pels professionals del vi”, afirmava el gerent d’Isla Catavinos, distribuïdora responsable de l’organització, Vilislav Vili.

Organitzadors i participants, una imatge que testimonia l’esforç realizat/Cristina Navarro

Al llarg de la jornada hi hagué un concurs de tast a cegues de sis vins, que guanyà Josep Pons, propietari del restaurant Can Costa de Valldemossa,que va fer la millor puntuació i que se’n dugué 600 euros a gastar a Catavinos, una xerrada sobre marketing i xarxes socialsamb representació del celler Marisol Rubio, Casa Rojo i del vermut El Bandarra. També hi hagué l’oportunitat de conèixer més sobre cellers convidats a través de Bruno Murciano, Carlos Tierra i Javier Gil Pejenaute que varen parlar sobre la recuperació de vinyes velles en tres punts de la geografia espanyola: la regió valenciana, Rioja alabesa i Aragó. Finalment, Marisol Rubio, de Cellers Pietat; Alejandro Van Lieshout, de Casa Rojo; i Joan Rijoan Romero, de Democratic Wines; van analitzar la importància del màrqueting i les xarxes socials    en el món del vi i els negocis de mercat a través de la marca.

Més d’un centenar de cellers varen respondre a la convidada de FEVI 2022/Cristina Navarro

I hagué, també, una taula rodona sobre el vi entre la modernitat i la tradició, en la qual hi participaren Araceli Servera (Bodegas Ribas), Toni Pérez (Gramona), Anna Rovira (celer de Capçanes), Felipe Martín (Tinto Figuero) i Miquel Gelabert (Vins Miquel Gelabert). Entre les intervencions hi va haver consens a destacar que la producció de qualitat es basa, realment, en el respecte pels valors i el manteniment de l’essència del celler però incorporant els elements tecnològics necessaris per adaptar-se als reptes del dia a dia i al futur del sector. Un fet, que asseguraren els participants, el mercat reconeix i valora positivament.

Un moment de la taula rodona sobre tradició i modernitat en el món del vi/Cristina Navarro

La tecnologia ha de ser vista, afirmaren, com l’eina que permet millorar la producció, a la vinya i al celler, que ha permès fer el salt de qualitat que diferencia el vi que es feia anys enrere amb el que es fa ara, amb totes les garanties sanitàries i de qualitat pel consum. Això si, cada celler amb les seves particularitats té una visió pròpia sobre fins quin punt aquestes tecnologies s’han d’implementar. També es parlà dels reptes que esperen al sector a ran del canvi climàtic, l’extensió de les malalties com la xylella, que han irromput en el panorama de la vinya amb especial responsabilitat que es participants atribuïren als viveristes, i un mercat global on només els vins amb personalitat pròpia, hi tenen possibilitats sobre tot quan provenen de comarques productores petites com les que són majoria tant a les Illes Balears com a la Península.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa