El primer trimestre de l’any és temps de fires del sector agroalimentari. A Mallorca, i per extensió a les Illes Balears és un moment estratègic perquè és el temps de la preparació de la campanya turística, quan es refermen llaços i es fan noves aliances comercials. Una de les cites obligades és HORECA, que s’autodefineix com una de les fires més destacades del sector hostaler i gastronòmic a escala nacional. HORECA aprofita el mes de febrer per obrir-se als productors i a les empreses del canal que aglutina bars, cafeteries, restaurants i hotels de tota l’illa. Aquesta setmana s’ha fet la presentació d’una nova edició que tendrà lloc a Mallorca els dies 3,4 i 5 de febrer, Menorca els dies 11,12 i 13 de març i l’edició d’Eivissa i Formentera els dies 24,25 i 26 de març.
Mallorca, la primera de les fires HORECA
Durant els dies 3, 4 i 5 de febrer el Velòdrom Illes Balears (Palma Arena) es convertirà en l’epicentre dels professionals de l’hostaleria i restauració de Mallorca. En un format dinàmic i ple d’activitats, és una plataforma per a la innovació, l’aprenentatge i la connexió entre empreses i experts del sector.
Aquesta fira brindarà una oportunitat per crear aliances estratègiques entre distribuïdors, marques i els departaments de compres d’hotels i restaurants, sempre amb el focus posat en el nostre producte local i en la gastronomia mallorquina.
En aquesta edició nova, s’esperen superar els 16.000 visitants de l’edició anterior, amb la presència de 500 marques que s’exhibeixen en 5.000 metres quadrats d’exposició.
José Luis Córcoles, director de HORECA Balears ha recordat que “són ja 15 edicions que ens han fet adonar de la rellevància que té per a tots els professionals de les Balears, convertint-se en una de les majors fires exclusiva per a professionals d’Espanya, en el seu conjunt, més de 300 empreses ens acompanyen cada any i gairebé 30.000 professionals van passar per elles en les edicions de 2024.”
“Per aquestes edicions de 2025 HORECA Balears, afegí Córcoles, ha volgut triar el lema “Cercant l’Equilibri”, el repte de la nostra societat és trobar l’equilibri que faci que el desenvolupament no penalitzi ni a les persones ni al territori, posant en risc el nostre futur, sent HORECA Balears un punt de trobada i unió, creiem necessari que també sigui el marc on els professionals siguin conscients de la importància que tenen ells de cara al present i al futur del desenvolupament i la necessitat de trobar entre tots solucions que ens permetin continuar sent sostenibles a llarg termini en tots els sentits, econòmicament i socialment.
“Enguany hem aconseguit portar endavant un nou espai a HORECA Mallorca pensat per convertir-se en un lloc de Divulgació, Formació, Reflexió i Debat, la Sala Palma, sala que deu la seva creació a l’esforç i dinàmica de treball a l’Ajuntament de Ciutat amb les seves àrees de Restauració i Palma Activa. Els avanço que serà un lloc amb moltes activitats enfocades a aconseguir un teixit empresarial més sòlid, conscient i evolucionat”.
HORECA és un lloc de reivindicació tant de les empreses com dels professionals que fan que el teixit empresarial, com a motor de l’economia Balear, sigui referent a tot el món, i l’escenari HORECA és el lloc ideal per a fer valdre aquest esforç”.
Reconeixements a les trajectòries professionals
En les edicions d’enguany, i com és costum en aquestes fires, es retrà homenatge a persones o entitats que han aportat valors a la societat. A Mallorca són Jose i Toño del restaurant Atri, unes persones que han sabut transmetre en aquests gairebé 50 anys que porten en la professió, que la tenacitat i l’esforç donen els seus fruits, són autèntics, protegeixen el seu hàbitat i retornen a la societat el que la societat els ha donat, prova d’això és la creació de la seva fundació de la qual ells mateixos parlaran en l’escenari HORECA el dia 4 de febrer a les 13h.
A Menorca, Fina Puigdevall, considerada una de les millors cuineres de la història d’Espanya, pionera de la sostenibilitat i ús de producte local i KM0, i a Eivissa Jordi Roca, disruptor i lluitador incansable, apassionat de les postres, però sobretot una persona model en molts sentits, “per això volem agrair a tots ells que ens acompanyin i aprofitarem per a donar un sentit homenatge a moltes persones de les nostres illes que s’han merescut l’honor de ser reconeguts pels seus anys d’esforç i desenvolupament de la nostra societat, perquè el present és fruit del seu ardu treball”, declarà el director de la fira.
La part competitiva, els concursos
La fira constarà, a més del vessant expositiu, amb un apartat dedicat a la competició. Com ja és tradició, hi haurà els concursos que seran un altre any més un exponent de la professionalitat dels xefs i l’excel·lència dels productes locals. En aquesta edició s’han programat els concursos de: el millor tàrtar gourmet, el millor entrepà gourmet, de cuina amb peix popular i la millor pizza gourmet.
A més el programa està farcit de ponències i showcookings a càrrec de reconeguts xefs del panorama illenc.