Els dies 5, 6 i 7 de febrer tendrà lloc, al Velòdrom Illes Balears (Palma Arena), la setena edició de la fira HORECA que és el principal aparador de professionals del sector de l’hostaleria i la restauració i que es produirà just abans que comenci una nova temporada turística i es reactivi amb força el sector. En aquesta ocasió, tant el Consell de Mallorca, que és el principal patrocinador, com la conselleria d’Agricultura i l’Ajuntament de Palma han deixat clara la seva voluntat que aquest certamen serveixi per donar impuls a l’economia de Mallorca i al reconeixement de l’esforç de la restauració i de l’hostaleria. Així mateix, s’ha destacat el valor del producte local i la promoció del seu consum en el sector HORECA.
Durant la intervenció, el president del Consell, Llorenç Galmés, ha destacat la rellevància d’aquesta fira «per a sectors estratègics de la nostra economia, com són l’hostaleria i la restauració, per la qual cosa no podia faltar el suport institucional del Consell de Mallorca que, per primera vegada, col·labora en la fira Horeca».
«Aquest equip de govern és molt conscient del pes que té el sector de la restauració en la nostra economia i de la importància que té en l’àmbit nacional i internacional», ha afegit el president.
Galmés ha parlat de la restauració com sector essencial de l’activitat econòmica basada en el turisme i la necessària col·laboració per destacar l’excel·lència del producte i dels professionals. Creu el president del Consell que la restauració és un element clau de l’oferta turística, per aconseguir allargar la temporada, perquè aquesta abasti els dotze mesos de l’any.
També ha estat present la consellera de Promoció Econòmica; Pilar Amate, que ha manifestat que «aquesta fira ens serveix de llançadora per promocionar la nostra illa en l’àmbit nacional i internacional, i el producte local hi té un protagonisme fonamental, en un mercat cada vegada més exigent i que cerca l’excel·lència». «Sabem que el millor aparador per realçar el nostre producte local és la restauració mallorquina, que contribueix al foment de la gastronomia insular, mitjançant la recreació de les nostres receptes més tradicionals, que els xefs han modernitzat, sempre amb el màxim respecte als productes de la nostra terra. Per això, el canal Horeca representa allò a què aspiram: modernització, professionalitat i sostenibilitat», ha explicat Pilar Amate durant l’acte de presentació.
En nom de l’associació de cuiners ASCAIB, que és clau en l’organització de la fira, ha parlat l’assessor gastronòmic i xef mediàtic Koldo Royo, qui ha parlat d’HORECA com el lloc on es retroben els professionals quan acaba el descans que tenen després de les festes nadalenques i abans de començar una nova temporada. Royo ha posat molt d’èmfasi a assenyalar que HORECA és també negoci però això no exclou, ha dit, que s’aprofiti per retre homenatge i reconeixement als professionals que des de fa anys lluiten, des de la seva feina, per la gastronomia en un nivell o l’altre.

Una edició plena d’atractius
El director de la fira José Luis Córcoles ha promès novetats i espectacle, en aquesta nova edició que comptarà també amb els populars concursos i demostracions que garantiran acció i ritme al dia a dia de la fira.
En aquest sentit, la Conselleria d’Agricultura, ha dit el director general Qualitat Agroalimentària i Producte Local, Joan Llabrés, ha posat l’estand que tendrà a la fira a disposició del sector agroalimentari perquè tots els operadors interessats puguin mostrar els seus productes. A l’estand també hi haurà demostracions culinàries i tasts dels productes exposats gràcies als alumnes de formació professional de Cuina i de l’Escola d’Hoteleria de la Universitat de les Illes Balears. A més, la Direcció General de Qualitat Agroalimentària i Producte Local ha impulsat el segon Concurs de Cuina amb Peix Popular, que tindrà lloc a Mallorca, Eivissa i Menorca per promocionar les marques de qualitat del sector, com ara Peix Nostrum (Eivissa) i Millorquín (marca registrada per Opmallorcamar, la llotja de peix a Mallorca). A Mallorca, el concurs serà el 6 de febrer; a Eivissa, el 27 de febrer, i a Menorca, el 13 de març. També està previst fer una gran final amb els tres cuiners guanyadors de cada illa.
Presentació del llibre Unes Illes d’arrossos
D’altra banda, el dimecres 7 de febrer es presentarà el llibre Unes Illes d’arrossos, editat per la Conselleria amb la col·laboració de Koldo Royo i Roger Gotarredona Fiol, i la coordinació del xef Ricardo Rossi. Es tracta d’un llibre en què han participat diversos xefs, que han elaborat 31 receptes d’arròs que s’han basat en la utilització de productes de proximitat, de temporada i de la màxima qualitat, i en les quals s’ha fet servir l’arròs de la varietat bombeta.
Més de 16.000 visitants i 500 marques per fer negoci
Durant els dies 5, 6 i 7 de febrer, Mallorca es tornarà a convertir en un espai on es crearà l’ambient propici perquè professionals, expositors i visitants estableixin acords comercials, forgin aliances i descobreixin les darreres innovacions del sector.
Les xifres avalen la importància d’Horeca Mallorca, una cita que en l’edició passada va aconseguir reunir 16.000 visitants professionals i 500 marques en 5.000 metres quadrats d’exposició.
Durant la presentació, s’han avançat les novetats d’enguany i els diferents representants de les institucions públiques col·laboradores han oferit la seva visió d’un esdeveniment plenament consolidat que té una importància estratègica per al sector, tant en l’àmbit local com en el regional i amb una marcada vocació nacional, ja que de cada vegada són més les empreses foranes que hi participen.