HORECA Mallorca ha tancat portes amb els objectius complits. Han estat tres dies molt intensos que han consistit en un programa d’esdeveniments atractiu pels visitants, ple d’activitats, concursos, showcookings, presentacions i molts de contactes de negoci.
Rere la inauguració del primer dia cal destacar com activitats amb més ressò el concurs del Millor Tartar, patrocinat per Juvimar, i també el millor Chuletón, patrocinat per Vera, o el de la millor pizza.

Molt destacat també l’homenatge que es va retre al cuiner Àngel León, i a un grapat d’empresaris de la restauració que han dedicat tota la vida a fer feina en aquest sector.

En el marc d’aquesta fira, la presència institucional del Consell de Mallorca, patrocinador principal de la mostra, i la conselleria d’Agricultura ha permès la participació dels productes amb marca de qualitat que han pogut aprofitar aquest aparador. Aixi mateix cal destacar la presència dels alumnes de FP i de l’Escola d’Hostaleria que, amb el suport de la conselleria d’Educació, han donat exemples que una nova generació de cuiners s’està formant per accedir a un mercat de treball molt necessitat de bons professionals.
Accions de suport al producte local dins la fira
Una mostra més d’aquesta implicació, la direcció general de Qualitat Alimentària i Producte Local ha aprofitat HORECA Mallorca per presentar un llibre: Unes Illes d’arrossos, que recull una trentena de receptes basades en l’arròs bombeta i els productes d’origen local i de temporada, cuinades per alguns dels millors cuiners de les Balears, fent d’aquest plat una autèntica cuina d’autor. La conselleria d’Agricultura ha patrocinat un any més i en van dos, el concurs de Peix Popular celebrat amb la finalitat de promocionar el peix i marisc de les Balears. El guanyador ha estat Kike Erazo, del restaurant Morralla.


Sergons l’organització, aquesta edició d’HORECA ha complit el principal objectiu: una fira de professionals per a professionals on es presenten novetats, es genera negoci, es forgen aliances i s’empodera al sector de l’hostaleria i la restauració, fent possible que la societat, el visibilitzi com una font de benestar i prosperitat.

Un punt crític l’ha posat la patronal PIMEM. Les empresàries i empresaris coincideixen en la consolidació de l’esdeveniment i destaquen la bona gestió que s’ha fet a l’hora de filtrar els assistents prevalent els professionals del sector per sobre del públic en general, però la vicepresidenta de PIMEM, Laura Calvo, lamenta que la fira no s’hagi recordat de les manifestacions dels pagesos i de la sequera que amenaça als cultius. “Sense agricultors o aigua les fires temàtiques com aquesta no tindran cabuda. Hem d’aprofitar el seu potencial per a crear debat sobre el futur del sector primari”, ha dit Calvo.
HORECA prepara ja les edicións de la tercera edició d’Eivissa, els dies 26, 27 i 28 de febrerr, i la segona de Menorca els dies 12, 13 i 14 de març.