Balears Vadevi
Hort de Sa Vall, la cura per l’entorn i per la salut mental, a través del producte

Iniciatives que s’ho paguen: L’aliança entre l’empresa Terracor  i estel de Llevant sota el nom de S’Hort de Sa Vall. I què és això. És un projecte que pretén donar visibilitat al producte local i a les persones que pateixen problemes de salut mental a través del que es fa a la finca S’Hort de Sa Vall, ubicada a la Vall de la Nou de Manacor. Uneix  la cura per l’entorn i per la salut mental, oferint visites guiades a la finca on es produeixen els productes del camp que es degusten durant la ruta.

De l’aliança de Terracor, empresa familiar dedicada al cultiu de fruites i verdures, i Estel de Llevant, entitat sense ànim de lucre que treballa per preservar i millorar la salut mental, sorgeix aquesta iniciativa que ja ha possibilitat la inserció laboral de cinc persones amb trastorn de salut mental, gràcies a la creació de llocs de feina tant de personal de sala com de cuina.

A aquesta finca, on fa anys que Terracor cultiva els seus productes, ara es podran fer visites guiades per descobrir com es treballa la terra, fent un recorregut per diferents indrets de s’Hort de sa Vall, i tastar els productes del camp a través d’una degustació que elaboren i serveixen persones treballadores coordinades per Estel de Llevant.

Així, es crea un aepsai que a la vegada és punt de venda i de degustació, completant l’activitat d el’explotació agrària que hi ha al darrere.

Entre els productes que hi podreu trobat a S’Hort de Sa Vall hi ha el vi. Degut a les característiques d’aquesta “botiga” no es poden oferir més que aquells que vins que hagin estat conrats i produïts i posats a la venda pel mateix titular. “Han d’estar donats d’alta  com a explotació prioritària o preferent  a Agricultura; explica Guillem Adrover de Terracor,  i els punts de venda, associats a una organització com en aquest cas podria ser ASAJA, la patronal agrària”.

Que compleixin aquests requisits hi trobareu els vins de Macià Batle, de Santa MAria, i de Dalt Turó, de Campos.

Però també trobareu altres productes emblemàtics com la sobrassada , les confitures, la mel i l’oli i el formatge.


La iniciativa compte amb el suport del Govern, del Condell de Mallorca i de l’Ajuntament de Manacor/Cedida
 

A més d’obrir un punt de venda directe a la mateixa finca on els consumidors podran adquirir els productes de s’Hort de sa Vall, aquest projecte pretén donar a conèixer els secrets d’aquesta vall poc coneguda de Mallorca, mostrant com treballen tots els membres de l’ecosistema de la Vall de la Nou per mantenir aquest entorn màgic i posant de manifest les moltes similituds entre com es té cura de la terra i com s’hauria de cuidar la salut mental.

Una inicaitiva rodona, circular, que ja ha possibilitat la inserció laboral de cinc persones amb trastorn de salut mental.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa