TaPalma Mallorca-2024, concurs i ruta de tapes i còctels, ja té guanyadors. El triomfador de la present edició ha estat el restaurant Morralla amb el xef Kike Erazo, que s’enduu el títol de TaPalma d’Or 2024 amb la seva creació ‘Coca-rroba’.
En la modalitat de Tapa TaPalma, el vencedor de la plata ha estat el restaurant La Consentida amb el xef Óscar Fontán, que ha presentat al jurat la tapa ‘Cruixent caneló de medul·la de vedella estofat amb daus de gamba blanca amb allada i allioli de tòfona‘. I finalment, el bronze, ha estat per Ombú amb el xef Carlos Frau, que ha presentat la tapa ‘Bruma Mallorquina’.
En categoria de Tapa Sobrassada de Mallorca IGP el restaurant Morralla, amb el xef Kike Erazo, ha aconseguit l’or gràcies a ‘La Joia de Mallorca’. La plata en aquesta modalitat se l’ha endut el restaurant Zaituna del xef David Raya, amb ‘La Perla Negra‘ i, en tercer lloc, el bronze ha recaigut en el restaurant La Consentida i el xef Óscar Fontán per la seva creació ‘Bombeta de Sobrassada amb espinacs i crema de marisc’.
Un bon còctel també té premi
Pel que fa al concurs de còctels, el guanyador del Còctel d’Or ha estat El Bandarra pel seu còctel ‘Frambólico‘ del bartender Michele Marcon. La plata ha recaigut sobre Ombú, gràcies a la creació ‘Toma-tiga’ de William Mensitieri. El bronze se l’ha endut Assaona de la bartender Paula Blasco, gràcies a ‘La Vall’.
També s’han lliurat dos accèssits, un a la tapa millor maridada amb San Miguel, que ha estat per al restaurant Ombú amb la creació ‘Bruma Mallorquina’. I quant a l’accèssit al millor còctel elaborat amb producte d’Antoni Nadal Destil·leries, ha estat per a Quentin’s Saloon pel seu còctel ‘Tu vuo’ fa’ él mallorquí’.
El concurs, presentat per Beatriz Díez i Toni Rigo, començava amb el certamen de la Tapa Sobrassada de Mallorca IGP en el qual han participat els xefs de Can Frasquet, Bellaombra, Viu Restaurant, La Consentida, Zaituna, Best Pizza, Morralla i Ombú.
Tot seguit es va fer el concurs de còctels ‘Distribucions Túnel’ amb els bartenders de 6th Sense, Viu Restaurant, Ombu, El Bandarra, Grand Siena, Quentin’s Saloon i Assaona.
I finalment, a les 19.00 hores s’ha celebrat el concurs de Tapa TaPalma en el qual han participat els xefs de Morralla, Café Barroco, La Consentida, Best Pizza, Bellaombra, Ombú, Zaituna i Can Frasquet.

El jurat de tapes del Concurs TaPalma Mallorca-2024 ha estat format per un jurat fix encapçalat per Igor Rodríguez, president del jurat de tapes i xef del restaurant El Bandarra; Mariano Mier, premio I+D Gijón de Pinxos 2024 i xef del restaurant El Quinto de Gijón; Ana Mediavilla, presidenta del Concurs Nacional de Pinxos i Tapes Ciudad de Valladolid; Goyo González, presentador del Concurs Nacional de Pinxos i Tapes Ciudad de Valladolid, i Nuria Casas, actriu i creadora de contingut. En Tapa TaPalma han estat acompanyats per Claudio Lemos, xef del restaurant Selvatge; Koldo Royo, president d’ASCAIB, xef i assessor, i Miquel Calent, xef del restaurant Can Calent, Cuit de Nakar Hotel i presentador d’IB3 TV; i en Tapa Sobrassada de Mallorca IGP per Antonia Mª Torres, directora del Jurat de Tast de la IGP Sobrassada de Mallorca; José Cortés, xef i membre d’ASCAIB, i Rodrigo Vallejo, xef privat.
Mentre que en el jurat de còctels, Juan Antonio García, president del jurat de còctels de TaPalma i president de l’Associació de Bartenders de les illes Balears, ha format jurat al costat de Sonia Pou, relacions públiques de l’ABIB; Pedro Marín, brand ambassador d’Antonio Nadal Destil·leries; Kike Bayano, brand ambassador de Coca-Cola i gerent de On The Rocks; Laura Pelarda, cap de bar de l’Hotel Glòria de Sant Jaume, i Miquel Calent, xef del restaurant Can Calent i Cuit de Nakar Hotel.
La gala de lliurament de premis s’ha celebrat a l’Auditori Illes Balears una vegada finalitzada cadascuna de les categories del concurs. I, per a acabar, el hall del Palau de Congressos s’ha vestit de festa gràcies als estands dels patrocinadors i col·laboradors de l’esdeveniment, i a la música de Miquel Font. Un concurs al qual hi han assistit més de mil persones.
L’esdeveniment, organitzat per AgenciaCom i Restauració Mallorca Caeb, i que compta amb el patrocini oficial de Trasmed i els patrocinadors institucionals com són l’Ajuntament de Palma, Passion for Palma i la Fundació Mallorca Turisme, té la finalitat de dinamitzar la ciutat durant uns dies gràcies al sector de la restauració, i posicionar Mallorca, i molt concretament la capital, com a punt neuràlgic de la gastronomia espanyola.
Totes les tapes i còctels participants en TaPalma Mallorca-2024 podran degustar-se en la ruta que comença aquest dimecres 27 de novembre fins al diumenge 1 de desembre en la qual participen un total de 31 establiments.