Enrique Erazo, Kike, xef del restaurant Morralla i doble campió de TaPalma Mallorca-2024, ha quedat entre els sis millors classificats en el III ‘Campeonato oficial Hostelería de España – Tapas y Pinchos’ que organitza Hostelería de España.
En aquesta ocasió Erazo ha participat en el campionat en representació de Restauració Mallorca Caeb amb la seva tapa ‘Coca-rroba‘, creació amb la qual va aconseguir proclamar-se campió en TaPalma Mallorca-2024, i que l’ha portat a ser finalista en aquesta nova competició. Especialitzat en arrossos i treballar la carn madurada, tampoc no ho fa malament quan es tracta de tapes, un format en el qual se sent còmode.
Una competició entre els millors
El campionat, celebrat aquest dilluns en el marc del Congrés Internacional de Gastronomia Madrid Fusión, ha reunit els guanyadors dels diferents campionats del país, per a fomentar la professionalitat del sector i posar en valor la tapa com a element essencial de la gastronomia espanyola.
Així, en la fase prèvia de la competició han participat 31 establiments hostalers en representació de les diferents associacions i federacions provincials d’hostaleria, i s’han triat sis finalistes.
Els sis finalistes són: Héctor Carabias amb la seva tapa ‘Canelón del Tormes‘ en representació de Salamanca; Javier García, amb la seva tapa ‘Manda webos‘ en representació d’Albacete; Susana Casanova amb la seva tapa ‘Bregando’ en representació de Saragossa; Enrique Erazo amb la seva tapa ‘Coca-rroba‘ en representació de Mallorca; José Luis Pardo amb la seva tapa ‘Petisco Larpeido’ en representació de Lugo i Jesús Anaya amb la seva tapa ‘Perdiz, maiz y escabeche’ en representació de Ciudad Real.

“Arribar fins aquí, després de guanyar l’última edició de TaPalma ha estat un camí molt difícil, competint amb talentosos companys, però estem increïblement orgullosos de tenir l’oportunitat de representar la gastronomia de Mallorca aquí i cada dia en el nostre projecte de Morralla”, deia el xef en conèixer el resultat del campionat.