La IGP Sobrassada de Mallorca ha fet la seva reunió anual aquesta setmana a Palma i ha aprofitat per debatre sobre els principals temes que afecten tant el sector com als elaboradors, amb un ordre del dia en el qual s’han tractat temes com la imatge renovada de Sobrassada de Mallorca, presència en les xarxes socials o la innovació en el procés de gestió i control de qualitat sensorial amb la incorporació de nous tastadors. A més d’una ponència a càrrec del president de la IGP Sobrassada de Mallorca, Andreu Palou Oliver, en la qual ha defensat el caràcter saludable i sostenible d’una llesca de pa amb Sobrassada de Mallorca. Palou sosté que la llesca de pa, preferiblement fet amb farina integral de blat, permet afirmar que el berenar de pa amb una certa quantitat de sobrassada és un aliment saludable i sostenible.”Més enllà del plaer gastronòmic, diu Palou, podem dir que la llesca de pa amb sobrassada és un aliment que afavoreix la salut i és mediambientalment sostenible”. Afirmacions sostingudes en els estudis realitzats des de la IGP i basats en els coneixements nutricionals del president del Consell Regulador. Palou, Director del Laboratori de Biologia Molecular, Nutrició i Biotecnologia (LBNB) de la UIB i del grup d’Investigació sobre Nutrigenòmica i Obesitat de l’IDISBA, ha impulsat la recerca per fer front a la nova regulació de la Unió Europea que obligarà aviat a identificar a l‘etiquetatge dels productes alimentaris la informació nutricional. En aquest sentit, el president de la IGP Sobrassada de Mallorca, Andreu Palou Oliver, ha expressat que “la Sobrassada de Mallorca ha avançat aquests últims anys en un treball important de caracterització i coneixement“.

Nova imatge, que cala entre un públic nou
Sonia Santandreu, responsable de la nova imatge de Sobrassada de Mallorca, ha explicat que “la nova web és un reflex de la imatge humana i del vincle que la sobrassada té amb el territori“. Una web que “pretén ser un nucli divulgatiu de la informació, la protecció i els coneixements sobre la Sobrassada de Mallorca, així com del treball de l’entitat i dels elaboradors inscrits”, han remarcat des del Consell Regulador.
Seguidament, s’ha fet balanç dels resultats i objectius obtinguts amb la presència en xarxes socials, a través de la intervenció de Brisa Loperena, Mitjà social Manager de BEMAK Networks, S.L. i responsable de xarxes socials de la IGP Sobrassada de Mallorca. Loperena ha assegurat que “es pot apreciar una nova manera de comunicar, més humana i d’entorn, i amb un disseny tant en imatges com en vídeos més modern i actualitzat, en la qual els fans també comuniquen les seves percepcions de producte“.

Renovació del panell de tast
Per part seva, Antònia M. Torres i Silvia Terradas, del Consell Regulador IGP Sobrassada de Mallorca, han informat sobre el nou full de ruta del Panell de Tast, així com els canvis que s’han dut a terme en matèria d’innovació en el procés de gestió i control de qualitat sensorial amb el desenvolupament d’una App.
A més, com a dada rellevant, han explicat que la IGP Sobrassada de Mallorca ha mantingut els nou tastadors experts i s’ha incrementat amb la selecció, formació, entrenament i qualificació de fins a 21 nous tastadors, comptant amb persones cegues o amb discapacitat visual de l’ONCE en el procés de gestió i control de qualitat sensorial.
El Consell Regulador vetla la qualitat de la Sobrassada de Mallorca des de 1996, quan la Unió Europea atorga a la sobrassada de Mallorca la Indicació Geogràfica Protegida (IGP), que estén la protecció concedida inicialment a Espanya, al conjunt del territori de la Unió Europea. Està compost per 19 empreses elaboradores inscrites que produeixen Sobrassada de Mallorca i Sobrassada de Mallorca de Porc Negre.