Balears Vadevi
L’IRFAP veu la ‘Granja’ de garrover com a varietat comercial

L’IRFAP està fent feina per aconseguir la inscripció de la varietat de garrover ‘Granja’ en el Registre de Varietats Comercials. El seu rendiment en garroví és elevat, superior al 19%; i la llavor és rodona, de superfície llisa i de pes mitjà (0,20gr/garroví). També és destacable l’alt percentatge que se n’extreu de goma de garroví, concretament un 53%, utilitzada com a espessidor alimentari.

L’Institut de Recerca i Formació Agroalimentària i Pesquera ha descrit la varietat ‘Granja’, obtinguda en els camps d’experimentació per pol·linització oberta. Granja és una varietat femenina que presenta una vigorositat alta i de port caigut. Les garroves que produeix són mitjanes, d’uns 14 cm de longitud, lleugerament corbades, de color marró fosc i de superfície rugosa.

Aquesta és una varietat que encara no està inclosa dins el Registre de Varietats Comercials/CAIB



La seva polpa presenta una elevada capacitat per a retenir aigua. És també destacable el seu contingut en polifenols i tanins, que li confereixen una elevada capacitat antioxidant en comparació amb altres varietats. També presenta unes bones característiques per a ser incorporada com a ingredient funcional dins un aliment.

Ara el Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació, a través de l’Oficina Espanyola d’Obtencions de Varietats Vegetals, procedirà a iniciar els tràmits i exàmens oficials per incloure la varietat ‘Granja’ a la llista de varietats autoritzades del Registre Nacional de Varietats Comercials, amb la finalitat de comprovar que la varietat correspon a la categoria botànica descrita, de determinar que és distinta, homogènia i estable, i finalment d’establir-ne una descripció oficial.

Interessa especialment la gran quantitat de goma de garroví que se’n pot extreure/CAIB

El garrover, un cultiu amb possibilitats econòmiques

L’Institut de Recerca i Formació Agroalimentària i Pesquera (IRFAP) treballa en la recuperació, conservació i identificació dels recursos fitogenètics per a garantir el futur i la sostenibilitat de l’agricultura. Des de fa anys, centra una de les seves activitats en el coneixement i la caracterització de varietats de garrover, que és, a més, un dels objectius prevists en el Pla de Reestructuració del sector de la fruita seca de la Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Natural.

L‘IRFAP serà l’entitat conservadora que vetllarà perquè aquesta varietat perduri, i la mantindrà en el seu banc viu de germoplasma.

Més notícies
El sector avisa que un preu baix del garroví posa en risc la collita | Foto: cedida
Trossejadors de garrova: “Hi ha un bon esplet, però falta mà d’obra”
El sector confirma que la punxada de la bombolla de la demanda i la caiguda del preu del garroví posen en risc la collita
Hi ha empreses que encara tenen romanent de garroves de la collita de l'any passat i són les que ho poden tenir més complicat per col·locar el producte a un preu que compensi/Cedida
Baixa la demanda de garrova i de garroví, que apunta a la caiguda de preus
A quinze dies que comencin a espolsar els garrovers, la incertesa domina pagesos i empreses del sector

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa