Balears Vadevi
La llampuga, el gerret i el gambusí, els populars ‘Grans Desconeguts’

La denominació de “grans desconeguts” per ventura els ve grossa a aquestes espècies que, tradicionalment, han estat presents a la gastronomia mallorquina des d’avior. Llampuga i gerret són peixos molt apreciats per distints motius i, ara que és temporada, el consumidor espera l’arriba de la llampuga amb delit i pel que fa al gerret, no hi ha fumet de peix que l’iguali per fer brou. Dit això, així és com es diu la campanya duta a terme des del sector, liderada per l’organització OpMallorcamar que s’hi ha implicat des del primer moment. Part de l’èxit de la iniciativa es deu, en bona part a la incorporació del xef Koldo Royo, amb el qual col·labora habitualment. El cuiner mediàtic va fer un show cooking que tenia com a objectiu mostrar les possibilitats culinàries de cada una d’aquestes espècies, en una iniciativa que lidera Pesca España.

El xef Koldo Royo amb les totes de llampuga, al mercat de Pere Garua de Palma/Ana Puyol

Les tapes de Koldo Royo

L’acció s’ha dut a terme en l’emblemàtic Mercat Pere Garau de Palma, un mercat conegut per la seva àmplia oferta de productes locals. La jornada ha comptat amb la participació de nombrosos visitants, que han gaudit d’un showcooking i una degustació gratuïta de tapes elaborades amb la llampuga, el gerret i el gambusí, facilitades per la OpMallorcamar. Koldo Royo va ser l’encarregat de delectar al públic amb tres exquisides tapes: tosta de llampuga amb tàperes, tàrtar de gambusí i coca de gerret. Aquestes preparacions no sols van ressaltar la versatilitat i el sabor d’aquestes espècies, sinó que també van demostrar com poden incorporar-se de manera senzilla i creativa en la cuina quotidiana.


“És fonamental continuar realitzant aquest tipus d’accions per a destacar aquests peixos i mariscos que, encara que menys coneguts, tenen unes propietats nutricionals excepcionals. Volem animar als consumidors a provar noves espècies, especialment aquelles que tenen un impacte positiu tant en la nostra salut com en la sostenibilitat de les nostres mars”, va expressar Antonio Nieto, gerent de Pesca Espanya.

Tartar de Gambusí/Ana Puyol

Amb aquesta jornada, Pesca Espanya , diuen des de l’organització, segueix compromesa en la seva missió de sensibilitzar als consumidors sobre la rica varietat de productes de la mar que ofereix la flota pesquera espanyola, destacant la seva responsabilitat en la conservació de l’entorn marí i la promoció d’una dieta equilibrada i saludable.

Més notícies
És fonamental garantir la traçabilitat del producte de la mar de les Illes Balears/Opmallorcamar
‘Millor quin’, punta de llança en la promoció del peix i el marisc locals
Opmallorcamar i Calant Xarxes signen un conveni per a impulsar el desenvolupament d'una pesca sostenible a través de la comercialització de producte local traçable de màxima qualitat
La llampuga és una de les poques espècies d'interès comercial que en sortiria guanyant/ CAIB
Sus a la temporada de la llampuga
S'obre la temporada de pesca fins al 31 de desembre

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa