Mallorca Amenity, una plataforma de promoció del vi i del producte local

Núria Basilio, l'emprenedora que hi ha darrere l'empresa, sosté que ningú es resisteix a un tassó de vi o un tast de bon producte per acompanyar una activitat de lleure

Han passat més de 10 anys d’ençà Núria Basilio (Talavera de la Reina, Toledo, 1968) va “desembarcar” en el món del producte de Mallorca amb una empresa nova. Una empresa basada en el capital humà que aportava ella mateixa i punt. Ningú, qui sap si ni tan sols ella, imaginava llavors que ara arribaría a oferir un ventall tan ample de possibilitats d’activitats distintes i engrescadores que mouen milers de persones cada any arreu de Mallorca. Per que Mallorca Amenity igualment organitza la visita a un celler combinada amb un taller de llatra, que un tast d’oli o un taller d’herbes mallorquines.

“Vaig començar el 2009 fent coses petites com muntar paneres de Nadal, on mirava d’introduir una representació dels productes més emblemàtics de Mallorca com el vi, la sobrassada, el formatge, les ametlles o les herbes…, tot el que podía”. Recoda Núria un dematí d’aquestes acaballes d’estiu, a Palma, entre missatges i telefonades que no aturaven. Mica en mica es va fer un nom, a força de picar molta pedra i tocar moltes portes. Però el seu tarannà rialler i incansable són capaços d’arribar al cor dels més irreductibles. Ara mateix, mentre xerram, és capaç riguent riguent, de seguir filant per ampliar el catàleg de la seva oferta lúdica.

A les activitats que organitza Mallorca Amenity no pot faltar el vi de Mallorca/Cedida

“He tengut gent devora que m’ha donat suport des del començament. Per exemple Toni Perelló (2Perellons, Llubí) o Miquel Gelabert i Pilar Oliver, de la DO Pla i Llevant i Marga Amat i Esperança Nadal, de la DO Binissalem”.

“La meva idea sempre ha estat combinar distintes possibilitats per oferir propostes noves, que enganxin”, diu Núria, i així és una de les promotores d’iniciatives dels Wine Days, de la DO Binissalem o de rutes turístiques que combinen el descobriment de llocs amagats de la geografia mallorquina i la gastronomia que es pot servir amb un tast. D’aquesta manera igual et proposa un tast de vi amb una sessió de ioga al mig del vinyet, que un tast d’herbes dolces a un parc natural o una finca pública durant una visita cultural. “La cosa és poder combinar distintes possibilitats i ningú no es nega a un bon tassó de vi o una llesca de pa amb sobrassada, de la bona, clar!”

Núria sosté que d’aquesta manera s’aconsegueix fer promoció del producte local entre els mallorquins que cada dia es mostren més actius en aquest tipus de sortides lúdiques, i entre els visitants que agraeixen enriquir el viatge amb el que ara es coneix “turisme d’experiències”.

La llista dels seus contactes no s’acaba mai. Una agenda d’un valor incalculable construïda al llarg d’aquesta darrera década de feina incansable. A Núria no li cauen els anells quan s’ha de romangar per fer ella mateixa el taller que sigui tot i que la majoria de les activitats les deixa en mans de Mestres artesans que són garantía de bona feina.

El secret, diu Núria, és combinar productes que representin la gastronomia mallorquina/Cedida

Així, que sembla tan senzill, actualment és una de les primeres “proveïdores” d’activitats del sector en tota l’illa i s’ha convertit en la col·laboradora en segona fila, discreta, de la difusió del producte fet a Mallorca. La criden des de l’IGP de la sobrassada de Mallorca a la de l’ensaïmada, com ho han fet des del començament les organitzacions del món del vi de l’illa.

El turisme MICE és un filó que encara ha de donar els seus millors fruits per Mallorca Amenity: “Ara que es comença a reprendre l’activitat, hi ha moltes ganes de fer coses, diu Núria, després de més d’un any i mig d’ensopiment a causa de la covid”. La cosa és vendre Mallorca, la que no surt als catàlegs dels touroperadors, la que cerca un tipus de turista que s’aventura també a l’interior de l’illa cercant l’esència de Mallorca en els seus productes tradicionals.

Li demanam a Núria un consell sobre les campanyes de promoció que s’haurien de fer per millorar-ne l’abast i ho té molt clar: “Qualsevol combinació d’una activitat de lleure i un o més productes gastronòmics és d’èxit assegurat, tant si és una excursió combinada amb un tast de vi o d’embotits o dolços tradicionals com si és una activitat artesana, com un taller d’herbes mallorquines o d’aromàtiques, o de llatra mateix. Tothom s’hi apunta si es completa amb un bon berenar”.

L’oli de Mallorca es presenta com element imprescindible dels berenars de Mallorca amenity, que també en fa tasts/Cedida

I ara el mostrador global que són les xarxes socials donen una nova empenta a la difusió: “Si no bastava el boca-orella, ara tots els que participen en les activitats que organitzam acaben penjant les fotos i els comentaris a les xarxes. Això té un efecte multiplicador   que arriba a tots els racons i ajuda a donar a conèixer la meva empresa però també el producte i és una magnífica manera d’arribar als joves, que són els que més i millor fan servir aquest mitjà”.

Mallorca Amenity ja prepara les activitats que anirà organitzant aquesta tardor de la recuperació. Estigueu atents a http://mallorcaamenity.com/

Nou comentari