Balears Vadevi
“Mallorca & Wine”, una nova guia de vins per a viatgers que fan enoturisme

“Un llibre de Mallorca per a saciar la teva set i la teva passió per viatjar”. Aquest és el missatge que trasllada aquesta nova guia dels vins de Mallorca que acaba de veure al llum. Conté 55 retrats de finques vitivinícoles, cellers, hotels i restaurants de vins, 2 mapes il·lustrats i un pròleg de Romana Echensperger MW.

“Mallorca és coneguda des de fa temps com una illa de vacances. Però, qui hauria pensat a mitjans dels anys 80 que l’illa preferida dels alemanys i els britànics es convertiria algun dia en una destinació per als amants del vi? Un grapat de productors de vi i 500 hectàrees de vinyes més o menys cultivades es van escampar per tota l’illa, que fins i tot havia subministrat vi a França 100 anys abans. Però llavors tot va canviar. Els típics sòls de pedra calcària i margues mallorquines, alguns dels quals són rics en ferro, ja estaven en el seu lloc. Quan pioners com Ferrer, Ribas, Miquel Gelabert i, després, Ànima Negra va obtenir el reconeixement internacional, enòlegs i inversors van reconèixer el potencial de la viticultura de l’illa. Avui dia, més de 100 bodegues cultiven més de 3.000 hectàrees de vinyes, algunes de les quals produeixen vins que són apreciats a tot el món i celebrats pel seu estil particularment subtil”, diu Echensperger.

55 cellers acuradament seleccionats han estat inclosos pels autors/Thilo Weimar


El llibre, on apareix una selecció dels cellers més interessants, més grans o millors a criteri dels tres editors, es completa amb fotografies de les vinyes, els cellers i els personatges que omplen aquest mapa de la vitivinicultura de Mallorca. La publicació està pensada per als viatgers curiosos i interessats en el món del vi. Aquesta guia posa Mallorca en un lloc destacat de l’oferta enoturística internacional i convida a recórrer cada un dels suggeriments que recull aquesta edició.

La guia, diu la prologuista, és un llibre de vins seriós, investigat i fotografiat sobre l’illa i les persones que s’han dedicat al vi mallorquí, sobre els seus somnis, el seu ambient i el notable dinamisme que ha portat el glamur cosmopolita a aquesta petita illa. Una coincidència va reunir els tres editors, tots experts en el seu camp, a aquest trio s’uneix la dissenyadora gràfica Julie Finkel, que ha aconseguit presentar el text i les imatges en forma atractiva i respectuosa amb l’illa.

Un moment de l’acte amb l’equip editorial/Thilo Weimar


Destaca, així mateix, els textos de Jürgen n Mathäß que presenta Mallorca com a illa vitivinícola amb la seva història, les seves varietats de raïm i el seu peculiar terrer. El llibre dedica un capítol a una particularitat de l’illa, els professionals del món del vi enamorats de Mallorca: Enòlegs immigrants, els emprenedors i els aficionats amants del vi i els seus somnis. “Qui encara no estigui convençut de la bellesa de l’illa s’inspirarà a viatjar amb les fotografies de Thilo Weimar, que ha capturat no només la gent, sinó també els pobles i el paisatge”, diu Echensperger.

El vi va ser present a la presentació de la guia/Thilo Weimar


El llibre també ofereix una selecció de restaurants amb una carta de vins que els professionals sabran oferir a un client interessat, botigues de vins especialitzades i una llista d’hotels que tenen especial cura de la seva bodega.

Els editors han treballat en equip

Wolf Wilder, importador de vi espanyol a Alemanya des de 1996, coneix bé enòlegs i cellers. Viu a Mallorca des de fa més de 4 anys. A ca seva, Can Coll de Bou, a Sóller, presenta just vins mallorquins als seus convidats.
Thilo Weimar està especialitzat en fotografia de vins, viatges i aliments i la seva obra ha estat publicada per mitjans tan reconeguts com Wine Spectator, Fine Das Weinmagazin,
Feinschmecker i DuMont Bildatlas, entre altres.
Jürgen Mathäß, Llicenciat en Economia i periodista, es va especialitzar en la indústria del vi fa 35 anys. Va ser editor en cap de “Weinfreund”, “Weinwirtscha” i “Vinum” Alemanya. Treballa com a freelance i a més de periodista és consultor de màrqueting en la indústria del vi. Fa més de 30 anys que s’ha especialitzat en vins d’Espanya, Alemanya i Amèrica del Sud. Mallorca és la seva illa favorita.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa