Balears Vadevi
Oli Meri, el còctel d’arrel de Biel Ramon amb Oli de Mallorca

La Denominació d’Origen Oli de Mallorca ha presentat a la cocteleria Coquetier de Palma la proposta de còctel amb Oli d’Oliva Verge Extra per aquest estiu, creació en aquesta ocasió a càrrec del bartender Biel Ramon (The Van Bar): Oli Meri. El bartender Biel Ramon, campió d’Espanya de cocteleria en categoria de coneixement de l’any 2024 i guanyador de les dues darreres edicions del Campionat de Cocteleria de les Illes Balears, ha tengut en compte el paper de l’oli d’oliva en la cultura gastronòmica de l’illa de Mallorca i hi ha afegit un altre ingredient ben arrelat com és la tomàtiga per així oferir una versió revisada de clàssic Bloody Mary, amb aquesta picada d’ull al pa amb tradicional. L‘Oli Meri parteix d’aquesta inspiració que s’arrodoneix amb una ginebra amb botànics locals. “D’entre les varietats d’oliva autoritzades per a l’elaboració d’Oli de Mallorca, Ramon s’ha decantat per l’aroma i matisos suaus que ofereix l’Oli d’Oliva Verge Extra 100% arbequina, que integra al conjunt de la mescla i en forma d’aire, notes que encaixen a la perfecció amb el sabor de la tomàtiga i que donen com a resultat un glop untuós i alhora lleuger que connecta amb les nostres arrels i tradicions”, informen des de la DO Oli de Mallorca.

L’Oli Meri, un còctel que té arrels a la gastronomia mallorquina/Lydia Larrey

Biel Ramon, caparrut en la defensa del producte de proximitat

Biel Ramon representa una nova generació en el món de la cocteleria. Però tot i la seva joventut, és un gran admirador de la cocteleria clàssica i valora, i molt, tota la tradició de bons professionals i bons combinats que han fet història abans que ell. Es defineix com un defensor del producte local i de l’autoproducció: “Som un encaparrotat amb la pagesia i el producte de km 0!”.

Alineat amb la proposta de Ramon, es va acompanyar el còctel amb un ‘berenar de vermadors’, un suggeriment del cuiner Santi Taura en forma de biquini de tomàtiga i arengades.

A la Presentació d’Oli Meri no van faltar elaboradors del distintiu de qualitat, tampoc convidats de diferents àmbits com el director insular de Promoció Econòmica del Consell de Mallorca, Álvaro Roca, el president de l’Associació de Bartenders de les Illes Balears, Juan Antonio García i el president de APAEMA, Miquel Coll, entre d’altres.

Per aquells que vulguin conèixer Oli Meri, el còctel estarà disponible al mateix Coquetier  i al Taquero Mucho d’Inca durant les pròximes setmanes.

Més notícies
Biel Ramon aconsegueix el campionat per segona vegada i es classifica per anar al nacional/ABIB
Biel Ramon revalida el títol en el LXX Campionat de Cocteleria
Amb una elaboració batejada com Coloma 75, que és el resultat de dos clàssics: French 75 i el Paloma
A Lanzarote, Biel Ramón ha obtingut la màxima puntuació en la modalitat de coneixements, al Campionat Nacional de Cocteleria/Cedida
Biel Ramon i la cocteleria sostenible i d’arrel
Ve d'obtenir la màxima puntuació en una de les modalitats del Campionat d'Espanya de Cocteleria, que s'ha fet a Lanzarote

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Vilatà gironí. a juliol 01, 2025 | 12:26
    Vilatà gironí. juliol 01, 2025 | 12:26
    Qui tasti aquest cóctel podra dir que ha begut oli.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa