El Consell Regulador de la DO Pla i Llevant inicia una nova etapa amb la consitució de l’equip que gestinarà els proper quatre anys. Sense cares noves, Pla i Llevant ha optat per una linia de continuïtat que permeti arrodonir la tasca que enguany ha quedat a l’espera de millors resultats a causa de la pandèmia.

xxx
La designació del nou Consell Regulador s’ha hagut de fer per via telemàtica

!--akiadsense-->

Així el “nou” Consell Regulador està format pel President Antoni Bennàssar, Vicepresident Miquel Gelabert, Secretari Tòfol Reus a més de 8 vocals. Tots ells repeteixen en el càrrec respecte al passat període.

Segons ens indiquen des de la DO Pla i Llevant, en aquest darrer mandat s’ha consolidat la feina de promoció local, nacional i internacional (Alemanya, Regne Unit, Suïssa, Àustria…) així com la negociació amb grans cadenes de distribució alimentària per assegurar la presència de referències de vins elaborats per les bodegues emparades per aquesta Denominacio d’Origen.

La força d’aquesta organització s’ha posat a prova els darrers temps a ran de la plaga de la xylella, la lluita per les compensacions pel cost de la insularitat i, darrerament, pels efectes paralitzadors de l’economia de la COVID.

xxxAntoni Bennàssar repetirà mandat com President del Consell Regulador

!--akiadsense-->

El president del Consell Regulador, que ostenta el càrrec de forma ininterrompuda els darrers dotze anys, marca com objectius en aquesta nova etapa la internacionalització dels vins a través de l’exportaciò. Un objectiu que s’ha fet especialment estratègic ja que “ara, amb la caiguda de la demanda interior s’ha constatat que el nostre principal client és l’estranger, tan si és turiste com resident”, diu Antoni Bennàssar.

Bennàssar se planteja millorar la cohesió interna de l’organització fent un esforç en política de comunicació interna per que tots els membres comparteixin l’estrategia i el suport i ‘empara que la DO atorga als productors.

I per últim, però no menys important, el tercer objectiu que és ampliar la presència de Pla i Llevant a les xarxes socials. “En aquests temps que ens ha tocat viure més que mai és important mantenir-nos presents a través d’aquestes noves eines. Ens serveix per mantenir l’activitat que ara no pot ser presencial i mantenir-nos vius cara al públic”, afirma el president del Consell Regulador.

LA pandèmia ha obligat a suspendre presentacions i participacions a fires nacionals i internacinals, que no s’han fet ni, de moment, es faran. “Ara tot és incert i fa mal planificar accions promocionals”, reconeix Bennàssar.

LA DO Pla I Llevant participa en tota quanta iniciativa surt de les administracions locals i autonòmica, però de moment no és optimista quan els resultats tangibles: ” De moment la sensació és que el que és indubtable és la bona voluntat tant del Govern com del Consell de Mallorca. Sabem que hi són i que es fa l’esforç per estimular el consum del producte local, però avui per avui ha quedat clar que el mercat de ca nostra està molt deprimit i que en aquest moment l’únic que encara funciona ni que sigui timidament és l’exportació”.

Els esforços institucionals i els particulars del sector, que no deixa de cercar alternatives per treure endavant el negoci ,no donen de moment els resultats esperats. No obstant, com diu Antoni Bennàssar, “s’ha de continuar fent feina per revertir la tendència”.

Nou comentari