Balears Vadevi
Demà, primera trobada ‘B2B’ entre pagesos i clients potencials, a Campos

Demà és el gran dia, la prova de foc per veure en què queden els esforços fets fins ara per instituir un punt de trobada per a pagesos productors de productes agroalimentaris i clients com botigues i empreses del sector turístic. L’objectiu és que les empreses puguin conèixer de primera mà els productes de l’illa. Una oportunitat única per fomentar les relacions comercials entre els productors agroalimentaris locals i els professionals interessats, com empreses comercials, turístiques o de restauració. Actualment està prevista la participació d’unes 70 persones a l’esdeveniment entre productors i possibles clients.

El funcionament d’aquesta jornada és tipus speed dating, on cada productor i empresa disposarà de temps limitat per presentar els seus productes i que els permetrà connectar de manera directa i efectiva amb les empreses interessades a incorporar productes de proximitat als seus establiments.

Els principals objectius d’aquesta jornada són promoure el consum de producte local, donar suport al món rural oferint als productors una plataforma per expandir la seva xarxa de contactes i generar noves oportunitats comercials, així com fomentar la sostenibilitat i l’economia circular de Mallorca.

Aquesta primera jornada es celebrarà el 30 de gener a les 9:00 hores al Casal Can Pere Ignasi de Campos. Es preveu una segona trobada amb la Mancomunitat del Pla de Mallorca, dia 6 de febrer. La convocatòria seria per a restaurants, botigues i agroturismes.

Els pagesos i una de les seves principals assignatures pendents


La trobada tendrà una orientació de negoci total i el format serà de B2B clàssic: els productors tendran una taula cada un per poder mostrar els seus productes i els potencials compradors aniran passant per tots els productors amb un temps de 5 minuts i aniran rodant per totes les taules.
Els organitzadors es mostren confiats que amb aquesta iniciativa es podran concretar les oportunitats de negoci: “Creim que aquest format i el públic al qual adreçam aquestes trobades pot donar uns resultats molt més interessants per nosaltres”, manifesten. I és que la intenció és fer una passa més en el camí que la trobada feta a l’Escola d’Hostaleria de la UIB va obrir. “Ara és necessari tancar acords i pensam que allà on s’hi ha d’anar és a la Part Forana per arribar a tota la xarxa de distribució i comercialització on es puguin col·locar els nostres productes declara el gerent d’Unió de Pagesos, Joan Gaià. Segons el secretari general, Sebastià Ordines, “calculem que en una jornada uns empresaris podran mostrar els seus productes. Els tenim organitzat d’una manera molt àgil a fi que cada cinc minuts els establiments interessats tinguin la possibilitat de contactar amb el productor i així tenir la millor informació del producte”. Per a Unió de Pagesos ara que s’ha definit el que és “producte local” de manera definitiva és el moment de la promoció i la distribució. “Hem de crear la Fitur del nostre producte agroalimentari local”.

Per la seva part APAEMA i, de la mà del seu president Miquel Coll, assegura que els passos fets a la Universitat per a acostar productors i compradors s’han de continuar intensificant. “Cal canviar el model, pensar més a conservar la nostra riquesa productiva i no en promocions internacionals que comporten molta despesa per a un destí prou conegut”. APAEMA assegura que els petits establiments turístics han de ser la palanca necessària per a continuar mantenint un sector primari que no sols produeix aliments, sinó que manté el paisatge d’aquesta Mallorca que tant agrada en totes les fires internacionals”

Per la seva part el president de la Federació de la Petita i Mitjana Empresa de Mallorca, PIMEM, Jordi Mora “es tracta de començar a canviar l’estratègia. Ja són moltes les veus que apunten al fet que no és necessari tenir tanta presència internacional pel posicionament i reconeixement que ja tenim a escala mundial. Fa falta fer un gir estratègic i complementar la nostra oferta turística basada a ajudar a la producció local, en aquest cas agroalimentària i destinar diners per a incentivar als petits establiments al fet que adquireixin aquests productes”.

PIMEM manté que la millor manera d’ajudar al sector primari és fent possible que els petits establiments turístics, siguin agroturismes, hotels urbans, hostels o habitatge vacacional puguin tenir ajudes directes a l’hora de comprar productes agroalimentaris. “Parlem de buscar entre tots una fórmula econòmica per a qui vulgui posar damunt de la taula productes de Mallorca ho tingui fàcil i econòmicament rebi una ajuda per a incentivar la seva adquisició. La nostra indústria està fent front a molta importació i competència on no tot és blat net. Necessitem ser valents per a començar a canviar coses” segons Mora.

Més notícies
La primera trobada celebrada a la EHIB va fer curt, segons els promotors d'aquesta nova iniciativa i ara volen un contacte més directe amb els potencials compradors/Cedida
Es preparen noves trobades de productors i sector turístic per fer negoci
Mallorca Rural lidera una iniciativa de les organitzacions agroalimentàries a la Part Forana amb el format B2B

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa