Mallorca Restaurant Week, un prestigiós esdeveniment gastronòmic amb renom a escala nacional i internacional arriba per primera vegada a l’illa de Mallorca després del seu èxit en ciutats com Chicago, Nova York, Los Angeles i Londres. A Espanya, Madrid, Barcelona i València ja han estat escenari d’aquesta trobada culinària.
La presentació d’aquest esdeveniment es va dur a terme al celler Santa Catarina.
Un esdeveniment per promoure la gastronomia assequible
Restaurant Week és un esdeveniment clàssic en grans ciutats de tot el món. A Nova York, per exemple, van participar més de 220 restaurants en l’última edició. Encara que el nom fa referència a “Week “(una setmana), sol estendre’s més de set dies. En el cas de Mallorca, se celebrarà del 25 de febrer al 13 de març, amb un total de tretze dies. La idea és que alguns dels millors restaurants de l’illa ofereixin menús especials a preus assequibles, acostant la seva proposta gastronòmica a un públic més ampli. Així, els restaurants participants oferiran menús de menjar o sopar a preus ajustats, amb l’objectiu d’oferir “gastronomia assequible“ tant a residents com a visitants que es trobin a l’illa de Mallorca durant les dates de l’esdeveniment.
Segons Ana Paula Ruiz Alfaro, directora de Mallorca Restaurant Week, “no podia deixar de pensar en Mallorca com el destí perfecte per a aquest esdeveniment culinari. L’illa ofereix productes locals de la més alta qualitat, i comptem amb xefs i restaurants que treballen aquests productes amb gran professionalitat i l’afecte que mereixen”, va comentar durant presentació de l’esdeveniment.

Mallorca Restaurant Week promet ser una experiència culinària única, que celebra el millor de la gastronomia local. “Volem que els residents gaudeixin d’aquestes experiències i acostar l’alta gastronomia a la població”, va afegir Ruiz Alfaro.
Guadalupe Ferrer, regidora d’Economia, Comerç i Autònoms de l’Ajuntament de Palma va destacar el potencial del projecte per a combatre l’estacionalitat turística i promocionar els productes locals.
Isabel Vicenç, presidenta d’Agromallorca en representació de Cooperatives Agro-Alimentaries de les Illes Balears, va emfatitzar que la iniciativa abasta tant productes frescos del camp com elaborats d’origen mallorquí, ampliant així el seu impacte en l’economia local.
El projecte, que neix de l’emprenedoria femenina, està liderat per Ana Paola Ruiz Alfaro, Ana Trujillo i Cecilia Velázquez, que, amb les seves paraules, han aconseguit lligar gastronomia, agricultura i turisme en una proposta innovadora per a l’illa.
