La Guía Repsol ha publicat la selecció de locals que ostenten la seva etiqueta de qualitat en la categoria de cafeteries, bares, restaurants i terrasses que poden mostrar el seu distintiu groc, el “Solete” amb els quals reconeix a locals que es diferencien per la seva essència autèntica i en els quals preval el producte, el servei i l’autenticitat. En el cas de les Illes Balears ja superen els dos centenars els negocis que han aconseguit aquest distintiu de qualitat. Amb aquesta dotzena edició de Soletes Guia Repsol, ja són gairebé 5.000 cafeteries, bars, restaurants i terrasses que presumeixen d’adhesiu groc.
Una oferta molt estiuenca
Per als nous Soletes estivals, l’equip d’experts de Guia Repsol ha triat llocs que mostren la seva millor cara en aquests mesos, on l’alegria de dies més llargs convida a compartir instants únics: els quiosquets de platja favorits dels veïns, aquesta terrassa a l’ombra d’una pineda que als habituals els costa revelar o el pati amagat que tant s’agraeix en un dia calorós. Tomàtigues que fan gust d’estiu, graelles per a daurar les millors peces i bon ambient acompanyat de refrescants còctels o vins de la zona són les propostes que es necessiten en aquests mesos de calor i de lleure. “Els ‘Soletes’ s’han convertit en un top de l’estiu, perquè t’eviten haver de buscar on anar i et revelen llocs que no tenies en el radar, amb la garantia d’estar seleccionats per un equip d’experts amb un criteri gastro que coincideix amb el de la majoria. Amb l’app de Guia Repsol és molt fàcil trobar-los”, explica María Ritter, directora de Guia Repsol.

Un arxipèlag pintat del groc dels ‘Soletes’
En el cas de les Balears, compta amb 201 Soletes en total. Les noves incorporacions a Mallorca són el Cafè Deià, a Deià; Ses Golondrines, a Manacor, i SkyBar Restaurant Hotel Almudaina i Santal, a Palma. La resta de Soletes de les Balears els pots trobar a Menorca: Isabella Beach Club, a Es Mercadal, i Es Suís, Sa Lliga Maritim i S’Aturadeta Jardins, a Maó. A Formentera, La Tortuga i Codice Luna, a Sant Francesc de Formentera; i a Eivissa: Chiringuito Pascual, a Sant Joan de Labritja; Es Galliner, a Sant Josep de sa Talaia; La Finca de Can Suldat, a Santa Eulària des Riu, i La Margarita i el Born, a Eivissa.